113 Zelfmoordpreventie

GGZ

Paasheuvelweg 3 1105 BE Amsterdam

Waardering van 113 Zelfmoordpreventie - Amsterdam op 31 januari 2019

Ik heb gebeld met deze bellijn op een moment dat ik er heel slecht aan toe was; wanhoop, depressie. Ik kreeg te horen dat het bellen van dit nummer mij zoveel cent per minuut zou gaan kosten. Alsof me dat op dat moment ook maar iets zou interesseren. Vervolgens kreeg ik te horen dat 'het gesprek' opgenomen zou worden voor ... doeleinden. Alsof me dat... Vervolgens kreeg ik te horen dat de organisatie achter de bellijn nieuwe (enthousiaste?) mederwerkers zocht. Alsof me dat... Eigenlijk was ik toen op het punt om maar echt afscheid te nemen van deze krankzinnige maatschappij, maar toen kreeg ik nog net op tijd een echte medewerker aan de lijn. Die heeft me een tijd lang aandachtig en vriendelijk te woord gestaan. Dat deed me goed. Het gesprek eindigde met zijn opmerking: 'Ik vrees dat er aan uw situatie niets te doen is'. De lezer van dit stukje kan zelf een voorstelling maken van hoe dit voor mij die nacht afgelopen is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor 113 Zelfmoordpreventie? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.