Waardering van ADHDcentraal, vestiging Rotterdam - Rotterdam op 28 februari 2019

6.8
  • ADHD

Ik zie hier alleen maar extreem positieve reacties. Daarom wilde ik mijn ervaring delen, omdat ik toch een wat andere kijk heb op de manier van handelen bij ADHD centraal. Ook ik had wel al enige verwachting dat ik ADHD zou hebben. Ik ging met mijn moeder naar ADHD centraal en de dag vond ik heel fijn en positief beginnen. Er werd in de eerste twee gesprekken aandachtig geluisterd en alle klachten kwamen aan bod. Er werd voor eten en drinken gezorgd en er hing een hele gemoedelijke sfeer. Na het maken van de Qb test kreeg ik de uitslag: duidelijk ADHD met wat social fobie. Echter werd direct na de diagnose, die ik nog niet had kunnen laten bezinken, meteen gesproken over medicatie. Dit is iets waar ik nog niet over nagedacht had. Wel wist ik dat tijdens de diagnose dag ik een proefmedicatie kreeg om de test opnieuw te maken. Het nemen van de medicatie moest snel gaan, want anders kwam de planning in de war volgens de psycholoog. Ik voelde me hier best ongemakkelijk bij, omdat ik een halfuur daarvoor nog niet eens wist dat ik ADHD had. De test opnieuw gemaakt, en inderdaad, de test resultaten waren veel beter. Ik voelde me alleen niet beter. In mijn lichaam was ik rustiger, maar in mijn hoofd was het een chaos. Zoveel informatie en opeens het ADHD label, ik kon het even niet overzien. In het gesprek na de test werd meteen een dosis vastgesteld en ik zou gelijk met de medicatie beginnen. Ik vond dit echt te snel gaan. Dit gaf ik aan, en eigenlijk werd daar niet begripvol op gereageerd. Het leek hen logisch dat ik gewoon aan de medicatie zou gaan, en zonder medicatie kon ik niet eens in therapie bij ADHD centraal. Uiteindelijk besloten om een belafspraak te maken, zodat ik er even over na kon denken. Al met al ben ik veel te weten gekomen en voelt de diagnose als een opluchting, want ik weet eindelijk dat er niks mis is met me, maar dat mijn hersenen gewoon net wat anders werken. Alleen de "druk" om meteen met medicatie te beginnen heb ik als onprettig ervaren. Als je dus van tevoren weet dat je dit niet wilt of er niet zeker over bent, bereid je hier dan op voor!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ADHDcentraal, vestiging Rotterdam? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.