ADHDcentraal Rotterdam

GGZ

Weena 292 3012 NJ Rotterdam
Deze locatie is onderdeel van ADHDcentraal

Waardering van ADHDcentraal Rotterdam - Rotterdam op 3 februari 2017

ADHD

Kwam hier voor een second opinion. Ik wilde zeker weten dat de gestelde diagnose elders van eind juni 2016 (adhd/add icm methylfenidaat) juist was. Kreeg in oktober al mijn diagnostiekdag. Er kwam ADD uit, icm wellicht nog trekken van andere persoonlijkheidsproblematiek. Goede begeleiding gekregen van november tot februari 2017 die continu was, geen uitval of wisseling van personeel, zelfs rond kerst en oud en nieuw ging het instituut niet dicht. Ik heb er na een diagnostiekdag helaas wel een voor mij verkeerd medicijn gekregen. Ik was al met methylfenidaat bezig, en daar had ik geen problemen mee, echter de specialistisch verpleegkundige legde op mijn intakedag uit dat in mijn geval (vrouw, richting overgang) dexamfetamine wellicht ook als antidepressivum beter kon werken. Klonk aannemelijk. Het effect was met name een gejaagde hoge hartslag, dus na 2 maanden geen dex meer, maar weer methylf, dus zat ik qua medicatiebegeleiding eigenlijk op datzelfde waarmee ik al binnengelopen was in oktober vanuit first opinion. Wel werd er goed gekeken of antidepressiva uberhaupt nodig was, rond januari was Hyperiplant van VSM namelijk uit de handel gehaald, dat was mijn milde antidepressivum, nl sint janskruid. Ik zou ook wel zonder kunnen, dacht de verpleegkundige... maar zelf koop ik nu toch weer lage dosering tabletjes van het Kruidvat, omdat ik juist wel behoefte had aan emotionele stabiliteit. Wat betreft de Cognitieve Gedrags Therapie was het een fijn traject. Er werd lange tijd wel sterk aangedrongen door CGT-therapeute en medicatie-begeleidster op testen op persoonlijkheidsstoornis elders, maar op mijn verhalen over mogelijk over het hoofd gezien autisme werd ook serieus door hen gereageerd, al met al een in adhd-add gespecialiseerd team dat meedenkt over mogelijke andere GGZ trajecten elders als hun behandeling ten einde loopt, en de client serieus neemt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ADHDcentraal Rotterdam? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.