Waardering van Altrecht Psychosomatiek Eikenboom (klinieken), Zeist - Zeist op 1 november 2018

1.7
  • Psychische problemen

In overleg met mijn huisarts voor Altrecht gekozen, vanwege de relatief korte wachttijd. Op de intake dag, bestaande uit een medisch onderzoek en 2 diagnostiek gesprekken, bleken de arts en basispsycholoog niet aanwezig. Na anderhalf uur wachten kon een andere psycholoog het diagnostiek gesprek voeren. Hij stelde exact dezelfde vragen die ik voorafgaand aan de intake dag al schriftelijk had beantwoord. Op mijn verzoek om de door mij ingevulde vragenlijsten erbij te pakken, reageerde hij negatief, want hij wilde de antwoorden van mijzelf horen?! Voor medisch onderzoek hoefde ik niet op een andere dag terug te komen, de absente arts zou mijn medisch dossier wel even doornemen en op basis daarvan een advies uitbrengen. Binnen 3 weken na de intake dag zou telefonisch het advies en behandelplan aan mij voorgelegd worden, hier werd niet aan voldaan en ik heb na die 3 weken eerst herhaaldelijk terugbel verzoeken in moeten dienen. Toen ik eindelijk werd teruggebeld werd mij medegedeeld dat behandeling niet mogelijk is, vanwege de naar hun normen te grote reisafstand. De arts kon geen advies uitbrengen op basis van alleen mijn medisch dossier. Ik ben terugverwezen naar mijn huisarts met het advies om mij door te verwijzen naar een behandelaar binnen mijn eigen regio. Daar werd ik vervolgens onderop de wachtlijst geplaatst, omdat er reeds een traject gestart zou zijn. Adviezen aan Altrecht: - Ga alleen een intakegesprek aan bínnen de door jullie zelf gestelde reisafstand! - Zorg dat de behandelaars aanwezig zijn óf maak tijdig een andere afspraak! - Maak geen afspraken die niet nagekomen kunnen worden! - Enige klantvriendelijkheid, met name als jullie zelf aantoonbaar de mist in zijn gegaan, zou niet misstaan!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Altrecht Psychosomatiek Eikenboom (klinieken), Zeist? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.