Waardering van Altrecht Psychosomatiek Eikenboom (klinieken), Zeist - Zeist op 9 januari 2017

5.7

Na een paar jaar eerst op de poli te hebben gelopen kwam ik in de kliniek. Tijdens de poli werd er niet aan traumabehandeling gedaan en tijdens de opname ook niet. Hierdoor kon ik geen mindf. therapie volgen hetgeen een rode draad was binnen de behandeling en dit terwijl men wist dat ik trauma s had want er vindt overdracht plaats van de poli naar de kliniek.De mensen uit het systeem die kwamen voor de fasegesprekken en systeemgesprekken vonden hun tijd verspild. Tijdens een fasegesprek lees je gewoon je stuk tekst voor dat je eerder hebt ingediend, dus je evaluatie terwijl je maar een half uur hebt en ze die evaluatie dus al van je hebben gehad een week eerder op papier. Hun evaluatie krijg je pas na afloop zodat je je niet kunt voorbereiden op dit gesprek en zij wel. De mensen uit je systeem komen dus na een uur rijden op de kliniek om jou dan datgene te horen voorlezen wat ze al wisten omdat je het thuis al had voorgelezen. Dit terwijl het de mensen uit het systeem een hoop tijd en vooral ook geld in de vorm van reiskosten geeft. Mensen uit het systeem voelden zich totaal niet serieus genomen. Ook werd hun mening niet echt op prijs gesteld want als ze negatief deden dan hadden ze het verkeerd gezien, begrepen, geinterpreteerd etc. dus werd er ook nog eens getwijfeld aan hun relativeringsvermogen. Jij en je systeem hebben nooit gelijk het is zoals zij het zien. Ook zijn er maar liefst meer dan 20 therap. uitgevallen tijdens mijn opname en werd er alleen voor 3 keer een vervangende fystioth. ingehuurd. De overige therap. zijn nooit ingelopen terwijl de verzekering er een hoop geld voor moet betalen. Veel fouten stonden in mijn dossier. Zaken die niet klopten of verdraaid waren. Heel naar dit soort zaken.De bejegening heb ik ervaren op een neg. manier. Wat verplegend pers. aangaat word je vaak in mijn beleving als een kleuter behandeld en denken ze dat je een laag i.q. blijkbaar hebt, althans zo komt het over. Er worden veel aannames gedaan en er wordt veel in het dossier geschreven middels de cursus zonder eerst daadwerkelijk te checken of de zaken die zij schrijven wel kloppen. Veelal alles op hun interpretatie en beleving gebaseerd. Er wordt veel voor je ingevuld door personeel daar. Hierdoor ben je geneigd het spel maar mee te spelen hetgeen niet goed is.Mogelijkheid om je visite te ontvangen met behoud van privacy is daar praktisch niet mogelijk. Het kan op je kamer die heel gehorig is of in een soort van ruimte waar iedereen in en uit kan lopen en de deuren openstaan omdat het voor iedereen toegankelijk moet zijn.Als je niet rookt en je staat gewoon even bij de rokers buiten wordt er gevraagd waarom je tussen de rokers staat. Vervolgens lees je dit ook in je dossier terug. Blijkbaar vinden ze dit vreemd maar ik maak uit met wie ik omga en waar. Nazorg stelt niet veel voor want ze pretenderen daarin goed te zijn maar uiteindelijk moet je zelf alles regelen wat verwijzingen aangaat etc. Twee maanden na ontslag was er nog geen zorgconferentie geweest, alles duurt heel lang daar. 6 maanden lang uit plastic bakjes moeten eten, veelal te gaar en smakeloze hap. Gezond eten kon ik het niet altijd noemen. Dit terwijl het bekend is dat eten uit plastic pcb's oplevert. Bij opname van half jaar is er geen mogelijkheid tot tv ontvangst op de kamer. Slechts een tv op de huiskamer die je dan met 16 pers. moet delen.  Internetverbinding was op mijn kamer heel slecht en dat terwijl ze verhuisd waren naar een geheel gerenoveerd pand.Blij dat ik weer naar huis kon gaan. Heb er wel wat geleerd maar vraag mij achteraf af of dit niet gewoon tijdens de poli dan had kunnen gebeuren. Maar ik heb zoveel vragen omtrent de opname.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Altrecht Psychosomatiek Eikenboom (klinieken), Zeist? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.