Waardering van Autisme Kenniscentrum, locatie Utrecht - Utrecht op 19 december 2016

2.7
  • Autisme

Ik had hoge verwachtingen van de behandeling bij het AKC. Hier zouden ze nou wel echt kennis van autisme hebben en zinvolle therapie kunnen leveren. Dit zou dan zelfs die forse eigen bijdrage waard zijn (minimaal 450 euro, daar komt het wettelijke eigen risico dan dus nog bovenop!).Helaas was dit niet het geval. De psycho-educatie behandeling was erg oppervlakkig. Algemene informatie over autisme in de vorm van korte teksten per onderwerp. Tijdens de sessies werd die informatie dan herhaald. Af en toe werd er gevraagd naar wat ik bij mezelf herkende. Aan mijn antwoord werd geen verdere aandacht besteed. De informatie was bij vlagen wel interessant, maar de sessies voegden hier niks aan toe. Ik had niet het idee dat de psycholoog ook maar enige interesse had in mij als persoon. Het leek alsof zij gewoon de informatie uit de psycho-educatie artikelen opdreunde. Ze nam geen tijd om mij op mijn gemak te stellen. Ik vond het eerlijk gezegd verspilling van mijn tijd en geld (het kostte me in totaal zo'n 830 euro voor max. 15 sessies van 45 minuten).Ook is het gebouw (in Utrecht) heel autisme-onvriendelijk om binnen te komen/de weg in te vinden. Dat was voor mij elke keer een stressfactor en (letterlijke) drempel om erheen te gaan.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Autisme Kenniscentrum, locatie Utrecht? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.