Waardering van de Viersprong, locatie Halsteren - Halsteren op 1 augustus 2018

9.5
  • Psychische problemen

Eind 2017 was ik gestart met een voorbehandeling voordat ik in de KKP-TA voltijd starten. Ze hadden geconstateerd dat een voorbehandeling noodzakelijk was om het maximale uit de drie maanden therapie te halen. Hierop vervolgde na een aantal maanden de dagbehandeling in 2018 naadloos aan. De diagnose om eerst de Step-up te doen was de juiste stap om mezelf meer open te stellen en in groepstherapie te kunnen functioneren.Ik heb in deze maanden kunnen ervaren hoe de behandelaars met zorg en toewijding ieder individueel goed ondersteunen in hun persoonlijke proces. Ze zijn goed op de hoogte wat er speelt binnen de groep en de mensen. De interne communicatie tussen de therapeuten is zo goed dat wat er een half een eerder voorgevallen is, de andere behandelaars direct op de hoogte zijn en meenemen in de therapie. Deze manier van samenwerken geeft veel vertrouwen dat ze met zorg en aandacht bezig zijn met jou proces. Het is ook erg prettig dat de therapeuten tijdens de behandeling naast je staan door een gelijkwaardige omgang met elkaar. Ze weten precies wanneer ze je even met rust kunnen laten en wanneer ze doormoeten prikken om je verder te helpen in het proces maar kijken ook samen met je wat er speelt en hoe verder te gaan.Niet alleen de therapie en therapeuten zijn goed maar ook het contact met de groepsgenoten heeft veel geholpen tijdens mijn proces door dat je met elkaar 24/7 bezig bent en voor elkaar klaar staat verder te helpen in ieder zijn proces.Ik heb deze therapie zeer hulpvol ervaren om mezelf beter te leren begrijpen en te kunnen zien dat het ook mogelijk is om een andere keuze te kunnen maken dan voorheen als normaal persoonlijk gedrag ervoer.De therapie moet je zeker niet onderschatten qua zwaarte, door de 50/50 verhouding wordt er wel verwacht dat je gemotiveerd en actief deelneemt aan de therapie. De therapeuten en groepsleden ondersteunen waar het nodig is en helpen je verder als je vast loopt maar er word ook zeker op je eigen verantwoordelijkheid gewezen dat je niet alleen de hulp van hun verwacht maar dat je er ook zelf hard aan werkt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor de Viersprong, locatie Halsteren? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.