Waardering van de Viersprong, locatie Halsteren - Halsteren op 14 juli 2019

7.7
  • Persoonlijkheidsstoornissen

Ik heb de behandeling  KKP-TA gevolgd. De intake vond plaats in Duivendrecht.In mijn intake gaf ik al aan dat ik van mening was dat ik  een intensievere behandeling nodig had (bij diepere lagen komen). Deze psychotherapeut reageerde dat ik dit eerder in het proces had aan moeten geven en vroeg zich af de KKP wel iets voor mij was.En dat het dan misschien niet nodig was geweest om in Duivendrecht te komen.Ik raakte hierdoor erg in de war. Deze intaker gaf mij het gevoel niet goed op de hoogte te zijn welke functie de KKP had en dat de organisatie in en op eilandjes functioneert. Men weet niet goed van elkaar (organisatiebreed) welke locaties welke behandelingen en functies er zijn, lijkt het. Ik werd door haar verwezen voor  het indicatiegesprek naar Halsteren  waar de behandelaar van de KKP mij gelijk duidelijk kon maken dat ik met mijn hulpvragen welkom was en dat ik juist daar op de goede plek zou zijn.. Na drie weken ben ik de KKP begonnen.Ik heb het als een zwaar proces/periode ervaren maar zo ontzettend waardevol. Ik ben erg blij  dat ik de behandeling ben aangegaan, heb doorgemaakt en heb afgemaakt.De strakke structuur, in een duidelijk behandelklimaat gaf kaders om met behulp van de vaste therapeuten en sociotherapeuten te werken aan je behandelvragen. Het methodisch werken zoals werken met een contract, oud script en het nemen van een herbesluit, leerde me zelf na te denken hoe ik mijn autonomie en zelf-regie kon vergroten. Door de (veilige) betrokkenheid van de therapeuten die je stimuleerde je uit te spreken, heb ik geleerd om stil te staan bij wie ik ben en wat mijn behoeften zijn en daar trouw aan te zijn. Het blijft oefenen. Deze ervaringen kan je delen met je oude groepsgenoten in de terugkomdagen. Je wordt dus niet in eens keer "losgelaten".Kortom: een zorgvuldig, professionele , vakkundige behandeling die KKP-TA!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor de Viersprong, locatie Halsteren? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.