Waardering van de Viersprong, locatie Gezondheidscentrum Den Bosch West - 's-Hertogenbosch op 2 oktober 2018

8.3
  • Borderline

Ik ben heel erg tevreden over de Viersprong. Ik heb meer dan 30 jaar rondgelopen met psychische problematiek en er is nooit de vinger op kunnen leggen wat er precies aan de hand was. De Viersprong is in staat geweest de juiste diagnose te stellen en daarna een passende en effectieve behandeling aan te bieden (MBT). Ik ben erg tevreden over mijn behandelaars. Ik heb juist de ervaring dat ze helemaal niet om de tuin te leiden zijn (al zit hier natuurlijk ook een stuk eigen verantwoordelijkheid in; als je niet eerlijk bent over wat er van binnen gebeurt, kom je zelf vooral niet verder). Ik heb 1,5 jaar geworsteld met mezelf in het hoofdtraject van MBT en onder de kundige begeleiding van mijn behandelaars ben ik nu in staat om met mijn borderline om te gaan. Omdat MBT een langdurige (en intensieve) therapie is, ontkom je niet aan wisseling van therapeuten. Het zijn namelijk ook net mensen die soms een andere baan hebben of zwanger worden. Dat is niet ideaal, zeker niet voor mensen met borderline die veelal problemen met de hechting hebben, verlatingsangst en/of vertrouwensissues. Ik heb gemerkt dat het team van de Viersprong dan wel over hun patiënten blijft nadenken om in deze onwenselijke situaties toch de meeste ideale keuzes te maken. En achteraf kan ik zeggen dat ik juist van zulke situaties het meest geleerd heb, ook al waren ze soms enorm zwaar, en dat ik nu in staat ben een gelijkwaardige relatie met anderen aan te gaan, zonder gestuurd te worden door een allesoverheersende angst, zoals voorheen wel het geval was.Ik kan de Viersprong iedereen aanraden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor de Viersprong, locatie Gezondheidscentrum Den Bosch West? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.