Naar de navigatie Naar de inhoud

GGNet, Apeldoorn, locatie Stationsstraat

GGZ

5
.9
Adres
Stationsstraat 47 A 7311 NN Apeldoorn
Telefoon
088-9331300
Locatie
Deze locatie is onderdeel van GGNet
Er zijn 10 waarderingen
Deze zorginstelling heeft te weinig waarderingen
Waarderen

Zijn deze gegevens onjuist of onvolledig? Meld het hier


Deel dit profiel met anderen

Waardering van GGNet, Apeldoorn, locatie Stationsstraat - Apeldoorn op 4 mei 2018

Afspraken

6

Behandeling

7

Omgang medewerkers

9

Informatie

6

Luisteren

7

Accommodatie

6

Toelichting

Op deze locatie zit de crisisdienst en de polikliniek voor ambulante hulpverlening (o.a. FACT) en verslavingszorg. Deze afdelingen hebben allemaal een geheel andere werkwijze, vandaar dat deze locatie van GGNet niet als één instantie beoordeeld kan worden. Deze beoordeling gaat daarom alleen over de crisisdienst (begane grond).De crisisdienst kenmerkt zich door hele fijne, betrokken en hardwerkende SPV-ers, die duidelijk een hoge werkdruk hebben, mede door alle bezuinigingen in de GGZ. Wat opvalt is dan ook het gebrek aan capaciteit, hierdoor veelal inzet van onervaren artsen in opleiding. De kans dat je de (overigens zeer capabele) psychiater van de crisisdienst te spreken krijgt is dan ook erg klein. Je moet het doen met de arts in opleiding die als je geluk hebt af en toe eventjes aanschuift en meeluistert, maar verder weinig doet. De crisisinterventor is degene die al het werk doet en heb daar dan ook zeer veel respect voor gekregen. De behandeling is uiteraard gericht op stabilisatie, wat ook gelukt is, maar helaas kan de crisisdienst verder ook niet zoveel. Het is vooral gericht om patienten enig houvast te geven gedurende de tijd dat ze op de wachtlijst staan. Het is daarbij voor hen ook lastig om diagnostiek te doen, want ze zijn erg afhankelijk van andere afdelingen bij GGNet, maar ze doen wel hun best. Wat verder opgevallen is, zijn de vele problemen met het versturen van recepten. De artsen in opleiding vergeten dit regelmatig, schrijven het verkeerd voor, of er is een probleem met "het systeem". Dit probleem speelt enkel "beneden", bij de crisisdienst.  Bij andere afdelingen, die gehuisvest zijn op de bovenverdiepingen in hetzelfde gebouw, ligt het recept na één telefoontje vrijwel direct bij de apotheek. Het heeft mij erg verbaasd dat een crisisdienst op die manier werkt als het om medicatie gaat. De uitstraling van de crisisdienst op de begane grond is verder een beetje gedateerd (jaren '90) en verre van sfeervol, haast kil. Een upgrade t.a.v. de uitstraling van het interieur, meubilair kan een wat prettigere sfeer geven, wat ook al iets kan helpen op het moment dat je in een crisis zit.


De redactie kan een waardering niet op waarheid controleren. Een waardering is de persoonlijke mening van de inzender.


  • Klachten over uw behandeling?

  • Lees hier hoe u uw klacht kunt melden.

    Meld klacht
  • Nieuwe zorgaanbieder?

  • Nog niet op deze site? Meld u nu aan!

    Aanmelden

Reageren en contact opnemen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor GGNet, Apeldoorn, locatie Stationsstraat? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.