Waardering van GGz Centraal, Fornhese Flevoland, Almere, Boomgaardweg - Almere op 11 september 2014

1.3
  • Angststoornissen

Fornhese luistert niet naar ouders, kijken onvoldoende naar het kind, benaderen het kind niet op zijn/haar kindniveau maar op volwassen wijze. Aan alle kanten proberen ze het probleem van het kind bij de ouders te leggen, zij zijn van mening dat ouders de veroorzakers zijn van de problemen bij hun kinderen. Ze onderwerpen je aan een vragenvuur die heel ver door slaat tot het diepste van je privéleven (en je eigen verleden willen ze tot in detail weten) daarbij hanteren ze een zeer onrespectvolle, intimiderende en dwingende manier van communiceren. Als je als ouder dan vraagt waarom ze dat willen weten omdat het in jouw ogen er niet toe doet krijg je simpelweg als antwoord: omdat ik dat wil. Ze onderbouwen niks, beargumenteren niks. Alles draait om hoe hun het willen en wat hun willen weten en jij hebt te volgen en te doen als ouders. Wij hebben een klacht ingediend hierover bij de hoofdbehandelaar (je eerste aanspreekpunt) met als gevolg dat er niet eens een gesprek met ons is geweest. Ons kind is gewoon zonder geldige reden meteen uitgeschreven bij Fornhese en we konden het zelf maar uitzoeken. In de brief werd gezet dat er geen behandelovereenkomst kon worden bereikt. Zo maar, vanuit het niets. Omdat wij het ergens niet mee eens waren met hun. Zo gaan zij met hun cliënten om. En wie zijn hier de dupe van? De kinderen die de hulp hard nodig hebben. Zij vinden zichzelf heel wat en zo belangrijk en alles moet op hun manier. Geen ruimte voor concessie of compromis hierin want dan sta je dus buiten de deur en moet je het maar ergens anders zoeken. Helpen ze je kind niet meer. Zeer schandalige instelling met een zeer schandalige, respectloze en nare manier van werken. Ik raad iedereen aan niet bij Fornhese aan te kloppen. Er zijn in Almere meerdere goede plekken waar je voor gespecialiseerde hulp terecht kan voor je kind. Laat je informeren hierover door je huisarts, school of kinderarts of zoek even via internet. Want ook jij als ouder hebt recht gehoord te worden en ondersteund te worden en hoort niet zo behandeld te worden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor GGz Centraal, Fornhese Flevoland, Almere, Boomgaardweg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.