Waardering van GGZ Friesland, locatie Jelgerhuis - Leeuwarden op 25 januari 2018

3.0

Mijn beste vriendin is hier voor een tijdje opgenomen en haar ervaringen waren helemaal niet goed. Ze had het gevoel dat zij aan haar lot werd overgelaten. In plaats van echt naar haar te luisteren werd ze opdrachten gegeven zoals het maken van een signaleringsplan. Alhoewel ik het doel hiervan begrijp, was de aanpak in deze situatie niet toepasbaar en zij ging zich alleen nog maar rotter voelen. Het jelgerhuis steunt teveel op de standaard-richtlijnen en kijkt te weinig naar de persoon zelf. Het zijn mensen waar je mee omgaat, mensen die ook echt hulp nodig hebben anders zouden ze er niet zijn. Mijn vriendin durfde haar begeleiders niet in vertrouwen te nemen omdat zij bang was ontslagen te worden. Dit leek mij wat sterk omdat het alleen maar vanzelfsprekend voor mij was dat de ggz op alle situaties voorbereid moest zijn. Toch had zij hierin gelijk en zodra ze had verteld wat ze in geheim had gedaan (in zal niet in details gaan), werd zij op straat gezet. Respectloos en onprofessioneel. Zodra het water iets te koud wordt, geven ze op. De kamer zag er netjes uit en was mooi ruim. Waar ik wel mee zat was de rest van alle voorzieningen zoals op de woonkamer. Veel spullen waren kapot/defect of kwamen uit de jaren 80.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor GGZ Friesland, locatie Jelgerhuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.