GGZ Momentum Europalaan

Gesloten
maandag
dinsdag

Waardering van GGZ Momentum Europalaan - Eindhoven op 7 juli 2017

Ik had al mijn zinnen gezet op deze behandeling. Het voelde helemaal goed. De intake duurde door omstandigheden lang, maar in die tijd ging het bijna 10 weken goed, op vier keer anderhalve dag na, juist omdat ik er dit keer echt voor wilde gaan. Ik voelde al steun door de afspraken van de intakes. Toen kwam de voor mij, onheilspellende, uitslag. Uit zorg, hadden ze me doorverwezen naar een fact team. Waar ik, volgens hen, meteen terecht zou kunnen en de verwijsbrief zou er binnen een week zijn. Toen ging het mis. Ik heb nooit een goed gevoel gehad bij welke (normale) ggz dan en was zeer sceptisch over dit concept 'fact team' van het ggz. Toen maakte Momentum ook fouten waar heel nonchalant op werd gereageerd. De verwijsbrief was niet geschreven binnen die week. Toen ik erover belde, na twee weken, zou die alsnog geschreven worden en er wel zijn over twee of drie weken.. Het voelde als, ok, er word nu geen geld meer aan mij verdiend, dus ze kunnen mij bespelen hoe ze willen nu en ik kan dus wel wachten nu.. Ondertussen viel ik weer terug in niet goed eetgedrag en ging totaal 'out' en kon me pas na maanden aanmelden daardoor bij het fact team, waar ik niet meteen terecht kon, zoals Momentum beweerde, maar 'gewoon' drie maanden moest wachten voor een intake. Inmiddels was het meer dan een half jaar verder en bleek, dat die mensen van het fact team totaal niets van eetproblemen afweten en ook niets konden met mijn achterliggende problemen en mij niet konden helpen, er helemaal geen extra zorg was. Ik kreeg toen vooral de indruk, bij Momentum, omdat ik 30 jaar een eetprobleem had, dat ze er, uit risico voor hen, vooral niet aan wilden beginnen en daarom.. dan maar het fact team. Liever mensen nemen met een hogere kans van slagen. Terwijl ik op het punt beland was.. dit is het, hier wil ik voor gaan. Het is ook nog nooit zo goed gegaan als toen. Ik vond het zo jammer dat ze niet in mij zagen, me kennelijk niet daarin vertrouwden, het heeft me geschaad, ik voelde me ineens een oude vrouw met een eetprobleem die buiten de tijd inmiddels is gevallen. Dat heeft heel veel met me gedaan. Het heeft mijn vertrouwen beschaamd. Daarna viel ik helaas ook weer hard en heb ik mijn laatste krachten weggegeven.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor GGZ Momentum Europalaan? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.