Waardering van GGZ Rivierduinen Autisme, locatie Leiden - Leiden op 3 januari 2019

1.2

Ik heb  de ''behandeling'' bij Centrum Autisme als zee slecht ervaren. Ik heb Psychiater Madeleine van der Velden en de  volgens haar kundige collega als zeer autoritair ervaren. Bij het maken van afraken werd er door de psychiatrisch verpleegkundige  totaal geen rekening gehouden met mijn wensen. Ik gaf aan dat de tijd mij minder goed uit kwam '' ja maar het kwam haar ''kundige'' collega goed uit en ik moest andere afspraken maar afzeggen en toen kwam ze vervolgens toch niet opdagen terwijl ik mijn ander afspraak speciaal voor haar afgezegd had.  Toen mijn psychotherapeut vertrok werd ik opgezadeld met een psychiatrisch verpleegkundige die mij van mijn depressie en trauma's af moest helpen maar kreeg alleen maar te horen dat ik een hopeloos geval was en dat ik er maar mee moest leren leven en dat ik mijn trauma's maar op moest lossen met de gedachten aan mijn huisdier. Dit werd later ontkend door de ''kundige'' (psychiatrisch verpleegkundige) collega. Toen ik aangaf geen gesprekken met de psychiatrisch verpleegkundige meer te willen behandeld  omdat het vertrouwen weg was en behandeld wilde worden voor mijn stemmingswisselingen maar werd aan het lijntje gehouden en zou geen behandeling krijgen.  Ik ben uiteindelijk naar mijn huisarts gestapt voor een behandelingen ergens anders en er mocht in de tussentijd geen gesprekken bij  Centrum Autisme .  Dit terwijl ik dagelijks met flashbacks en enorme stemmingswisselingen zat en de angst dat dat ik er nooit meer van af zou komen omdat ik volgens de ''kundige collega'' zo'n hopeloos geval was.  3 maanden later kreeg ik een gesprek met psychiater Maderleine van der Velden. Tijdens dit gesprek werd ik afgesnauwd door haar met opmerkingen als '' Kon je het goed met je huisarts vinden ofzo''  Vervolgens liep ze ook nog te klagen dat ze een bepaald soort merk medicatie voorschreef wat volgens haar niet nodig was. Dit terwijl uitgeprobeerd is dat de anderen niet werkten. Ze vond het zelfs  nog erg leuk dat ze ervoor had gezorgd dat ik   3 maanden  geen hulp meer kreeg en inmiddels ook in de knoop zat met m'n opleiding. Ik kon toch hulp zoeken bij m'n huisarts volgens haar. Ik heb nooit geweten dat psychiatrisch verpleegkundige traumabehandelingen konden doen en m'n husarts heeft zelf aangegeven dat hij niet gespecialiseerd is in het behandelen van zulke aandoeningen. Er heeft in tijd dat ik bij Centrum Autisme liep totaal geen behandeling plaatsgevonden ik bij mijn depressie's weggezet als aansteller en mijn trauma's hebben volgens hen niet plaatsgevonden.

Reactie van/namens GGZ GGZ Rivierduinen Autisme, locatie Leiden - Leiden

geplaatst op 8 januari 2019

Bedankt voor het plaatsen van uw waardering. Wat vervelend om te lezen dat u dit zo heeft ervaren. Graag komen we met u in contact om dit te bespreken. U kunt een bericht sturen naar communicatie@rivierduinen.nl. Graag zien we uw e-mail tegemoet. Met vriendelijke groet, GGZ Rivierduinen

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor GGZ Rivierduinen Autisme, locatie Leiden? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.