Waardering van Interapy - Amsterdam op 21 december 2018

9.7
  • Depressie

Therapie dmv online schrijven is me ontzettend goed bevallen. Ik was er in eerste instantie nog niet helemaal zeker over, omdat ik gewend was aan 'live' gesprekken. Ik kwam er echter al heel snel achter dat ik de chaos in mijn hoofd veel meer kon ordenen, door alles op te schrijven. Het fijne aan Interapy is dat je alles kunt teruglezen. Niet alleen hetgeen je zelf hebt opgeschreven, maar ook de teksten van je begeleider. Soms heb je ook een belgesprek, waarbij je dus gewoon kunt praten met je behandelaar. Daarnaast heb je alle vrijheid om je behandelaar te mailen op elk tijdstip dat jij dat nodig hebt. Wat heel goed is, want als je er even helemaal doorheen zit kun je dat gelijk schrijven aan je behandelaar en hoef je niet te wachten tot het volgende gesprek. Ik ben behandeld voor mijn milde depressie en voor de negatieve gevolgen die ik heb ondervonden door het overlijden van mijn vader. Er wordt diep op alles ingegaan en voor de opdrachten moet je soms hard werken. Maar als je erg gemotiveerd bent, lukt dat heel goed. Beide behandelingen zijn erg effectief geweest. Ik voel me zoveel zekerder en gelukkiger! Het contact met de behandelaar voelde erg persoonlijk. We hebben echt een soort band gevormd. Het maakt dat je je serieus genomen voelt en dat je het gevoel hebt dat je alles kunt zeggen. Verbeterpunten: ik kan er nauwelijks een noemen. Als ik er toch een wil aanhalen, dan heeft dat betrekking op de behandeling die ik volgde voor de negatieve gevolgen veroorzaakt door het overlijden van mijn vader. Ik was toen op mijn slechtst en had soms het gevoel dat de behandeling nog iets persoonlijker kon zijn. Ik had het gevoel dat niet op alles wat ik zei werd gereageerd. Op mijn opdrachten werd niet persoonlijk gereageerd. Ik kreeg met veel complimenten te horen dat ik het goed had gedaan (dat was erg fijn!) en daarna gingen we door naar de volgende opdracht. Maar dit kan ook komen, omdat ik nog aan de beginfase van de behandeling zat. Later veranderde dit namelijk en werd alles steeds persoonlijker. Ik had denk ik in die fase gewoon even extreem veel empathie nodig.

Bent u of werkt u voor Interapy ? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.