Jonx, Polikliniek Groningen

GGZ

Laan Corpus den Hoorn 102 2 9728 JR Groningen
088-1142000
Deze locatie is onderdeel van Jonx

Waardering van Jonx, Polikliniek Groningen - Groningen op 5 januari 2018

In eerste instantie prima. Goede start bij CIP met intake en diagnosestelling. Toen hoorden we niets en hebben aan de bel getrokken voor actie, ze was immers met spoedindicatie binnen gekomen. Na aantal weken start de behandeling. Een goede psychiater die de mens ziet, maar deze heeft besloten na ziek zijn te kiezen voor een andere baan. Sindsdien nooit weer een psychiater oid gezien voor medicatiecontrole ( 7maanden). Zelfs verschillende malen aangegeven dat die wens er wel was ook van dochter zelf, maar hier werd elke keer wel een draai aan gegeven. .Mijn dochter heeft zelf besloten met medicatie te stoppen en ook hier werd niets mee gedaan. In begin hadden we evaluatie gesprekken, maar sinds een andere therapeut haar behandeld hebben we dit 9 maanden niet gehad. We hebben veel input gegeven, maar hebben weinig adviezen gekregen en geen inzicht in de behandeling.Verder ben ik gebeld dat de zorg direct stopte, omdat de beschikking niet rond was. Het was mijn taak om de gemeente te bellen. Na veel gedoe kwamen we er achter dat het wel betaald werd en dat Jonx volgens de gemeente niet zomaar met de zorg mag stoppen. Later werd de behandelaar ziek(2 maand geen behandeling), dan houdt ook alles op bij Jonx. Ik heb de hoofdbehandelaar gevraagd op gegeven moment om contact op te nemen met mijn dochter om te kijken of ze iets nodig had deze periode. Verder waren er nog een aantal zaken die wij niet goed vonden en we wilden graag het dossier hebben, maar daar wachten we nog op. Officieel hoor je dit in 2a4 weken te hebben volgens Rijksoverheid, maar wij zijn de 7 weken gepasseerd. Aan de brochure rechten en plichten heb je niks want men blijkt heel anders te handelen dan wat hier in staat. Mij werd x aantal keren vertelt dat mijn dochter haar eigen dossier met iemand van Jonx ( op gegeven moment was dit zelfs een onbekende voor mijn dochter omdat ook de hoofdbehandelaar inmiddels was vertrokken) moest bekijken omdat het gaat om " eigenaarschap". Zij zou anders niet weten waar ze ja op zegt. Er werd geen rekening mee gehouden wat mijn dochter ervan zou vinden dat ze in haar eigen dossier moest kijken. Toen ik mij  zorg hierover uitte zij men dat ze haar goed zouden begeleiden. Nou, ze wil het echt niet! He, he, naar 4 weken is dat gearriveerd.  Ik heb inmiddels alle kanalen bij Jonx open staan, maar nog geen dossier. O ja, we werden een dikke maand terug nog verrast door een therapeut met een heel andere invalshoek om een behandeling te starten, we wisten van niets en moesten hiervoor een uur rijden. Maar goed we hebben dit alles besproken en de hoofdbehandelaar vond dat we samen bij dit alles beter hadden moeten stil staan. Dus wil je zorg bij Jonx wees allert, zit er bovenop en verwacht niet dat er een actieve houding is van de behandelaars. Dat mag jezelf doen of "samen". Maar we krijgen nu een nieuwe hoofdbehandelaar (3de in 1 1/2 jaar) en hopen dat de behandeling nu beter gaan lopen, 3 maal scheepsrecht.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Jonx, Polikliniek Groningen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.