Lievegoed GGZ Bilthoven

GGZ

Professor Bronkhorstlaan 24 3723 MB Bilthoven
Deze locatie is onderdeel van Lievegoed

Waardering van Lievegoed GGZ Bilthoven - Bilthoven op 2 september 2019

Verslavingen

Veel beter dan de ‘huis-tuin-en keuken afkickkliniek. Dat gezegd hebbende. Desalniettemin schort er nog wel het een en het ander aan. Ook hier heeft de bezuiniging van destijds op de zorg zijn weerslag gehad. Niet meer holistisch  (van uit de mens denkend), maar (bijna) beetje commercieel. Dat de LieveGoed niet meer holistisch is kan je de kliniek persoonlijk niet aanrekenen, het is beleid vanuit de overheid (bezuinigingen), wat zijn weerslag heeft op de werkvloer. Discutabel leidinggevend personeel, met name de verslavingsarts, die dan wel je hoofdbehandelaar blijkt te zijn..Terwijl mijn problematiek toch echt niet in de verslaving zit maar meer vanuit adoptietrauma en mishandeling vanuit adoptiegezin komt. Maar wel de uitspraak: 'jij bent verslaafd en verslaving is een ziekte.' Ik mocht niet naar PSYTREC (vervolgtraject, traumacentrum, wat notabene om de hoek zit). Zit al jaren aan de grond en suïcidale gedachten. Wijs iets alternatiefs aan.. maar niet in de verslavingssfeer want dat past niet bij mij. Zodra ik weer terug ga naar huis, verval ik binnen no time in de zelfde situatie van verwoestend bio-ritme, depressie, suicidale gedachten, drank, etc. Geen goed alternatief geboden nadat ik 1 maand tijdens de kliniek een beter bio ritme had en geen drank had gedronken. Geen vervolgtraject omtrent trauma. Zo geschiedde: zelfde depressie en ellende weer helemaal terug.Ook had ik een huidallergie opgedaan en er zou een somatische arts (lees: reguliere arts) naar kijken. Bleek die desbetreffende arts op vakantie te zijn, dit werd mij 5 min voor de afspraak medegedeeld. Communicatie.. Ik had extreem veel last van de huidirritatie en werd er nog depressiever van dan ik al was. Bepaalde verplegers teveel volgens de regels en totaal niet Holistisch, wat in mijn geval averechts werkt. Sommig verplegend en ondersteunend personeel met afstand beter dan het gemiddelde, hier moeten de ‘clienten’ het van hebben. Zij handelen naar wat mijn inziens de  de enige reden is dat je voor de zorg gekozen hebt: help de (tijdelijk) ‘zwakkeren’ der samenleving op professioneel en menselijk vlak en zorg dat ze weer zin in het leven krijgen, aanreiking van de juiste handvaten, wat bij desbetreffende persoon past. De omgeving is erg mooi en rustgevend.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Lievegoed GGZ Bilthoven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.