Waardering van Max Ernst GGZ, locatie Rotterdam - Rotterdam op 8 april 2019

9.7
  • Depressie

Ik ben twee jaar uit het reguliere leven geweest, initieel door een sabbatical in het buitenland, en daarna door werkeloosheid. Na deze periode in het buitenland ben ik door een ophoping van teleurstellingen in een depressie geraakt. En de leeftijd speelde ook nog eens mee ("de 40 voorbij; wat moet ik nog met mijn leven?").In een van de eerste gesprekken vroeg de psychotherapeute of ik ooit wel een getest was voor ADD. Deze (uiteindelijke) diagnose (na gepast onderzoek) heeft zo veel voor mij verklaard, echt alle puzzelstukjes vielen in elkaar. Niet alleen het gevoel van nooit voldoen aan de verwachtingen van de mensen om mij heen en de rest van de maatschappij, maar ook waarom ik zo instort als ik geen vast schema/dagprogramma heb waren in een klap verklaard. Ik heb dit al vaker (in iets mindere mate wel dan dit keer) meegemaakt, en altijd al gedacht dat ik anders was dan andere mensen. Door het teruggaan naar je jeugd en opvoeding kun je alles wat dwars zit opeens afpellen en begrijpen. Behalve dat het ook een lastige period was in mijn leven, is het proces wat ik met hulp van de psychotherapeute heb doorlopen een hele openbaring en een fantastische periode van "helen" en mezelf terugvinden. Ik kan deze instelling voor het terugkomen uit een depressie, en dan met name mevrouw Van Heck (psychotherapeute), meneer Ashruf (psychiater) en niet te vergeten de superaardige receptioniste, warm aanbevelen!

Reactie van/namens Max Ernst GGZ

geplaatst op 18 april 2019

Hartelijk dank voor uw uitgebreide en positieve reactie. We zijn blij dat de behandeling u zo goed geholpen heeft en u de moeite hebt genomen om ons dit te laten weten. Uw compliment geven wij graag door aan het betreffende team.

Bent u of werkt u voor Max Ernst GGZ, locatie Rotterdam? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.