Waardering van Mondriaan, locatie Vijverdal - Maastricht op 6 september 2019

9.8
  • Verslavingen

Ik overdrijf niet als ik zeg dat deze GGZ instelling met al zijn personeel wellicht mijn leven gered heeft. Ik vind het ook jammer om te zien dat mensen negatieve beoordelingen geven en wilde een tegengeluid geven. Om een illustratie te geven van hoe tevreden ik over Vijverdal ben: ook al ben ik nu vrijwel volledig hersteld, het geeft mij rust dat ik weet dat Vijverdal er nog is, als een soort veilige haven waar ik terecht kan mocht ik het ooit weer nodig hebben. Ik heb al veel GGZ gehad, maar Vijverdal was de enige plek waar ik het idee heb dat ik echt geholpen ben. Dit heeft meerdere redenen:1. Door een goed oplettende, deskundige behandelaar ben ik er rond mijn 20e achter gekomen dat ik transgender was, wat mijn kwaliteit van leven met een factor 100 verbeterd heeft. Als we daar niet samen achter gekomen waren, was ik waarschijnlijk nog steeds zwaar depressief.2. Ik ben zeer tevreden over mijn opname op de detoxafdeling. Alles was goed verzorgd, ik voelde me op mijn gemak, en het personeel was erg behulpzaam en vriendelijk. Er waren genoeg activiteiten om je bezig te houden (wandelen, mindfulness, muziektherapie, vaktherapie hout en tuin, fitness) en dat was erg fijn. De voorzieningen en kamers waren ook goed.3. Ik ben net zo tevreden over mijn deeltijdbehandeling bij Verslavingszorg. Ik voelde me hier thuis, ik heb veel geleerd, meer zelfvertrouwen gekregen, en me voor het eerst in mijn leven gehoord en begrepen gevoeld. De therapeuten van de deeltijd hebben passie voor hun werk en dat zie je. De activiteiten (mindfulness, creatieve therapie) waren ook helpend. 4. Mijn hoofdbehandelaar, Ankie Tobben, die mij 3 jaar heeft mogen begeleiden, was de beste psycholoog die ik ooit gehad heb. 5. De verslavingsarts(en) en psychiaters zijn ook deskundig. Ik heb op Vijverdal voor het eerst antidepressiva en slaapmedicatie voorgeschreven gekregen die mij daadwerkelijk goed hielp. En als je bijwerkingen had of geen effect van de medicatie stonden ze open om andere dingen te proberen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Mondriaan, locatie Vijverdal? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.