Waardering van Pro Persona, Centrum voor Psychotherapie Lunteren - Lunteren op 30 november 2016

7.8
  • Psychische stoornissen

Inmiddels is het alweer een tijdje geleden dat ik mijn therapie heb afgerond. En nu kan ik zeggen dat het volgen van de therapie mij heeft geholpen met het veranderen van mijn leven! Ik wist niet precies waar ik aan zou gaan werken, maar gaandeweg mijn therapie werd me steeds meer duidelijk waar ik aan moest gaan werken. Achteraf kan ik zeggen dat ik er nog meer uit had kunnen halen en dat had ik zelf kunnen doen. De therapeuten zijn er ter ondersteuning, helpen je waar ze kunnen, luisteren naar je, stellen vragen, zijn kritisch en eerlijk geweest...maar zij kunnen niet het werk voor je doen. Verwacht niet dat je achterover kan gaan zitten, want het is hard werken! Een fulltime baan is er niets bij. Alle therapieën in groepsverband, alles gaat samen met je groep. Je leert elkaar snel kennen en moet kunnen vertrouwen op elkaar. Ik ben van mening dat je zelf voor een groot deel in de hand hebt, wat je behaald. Het dagelijks leven gaat door en ik heb veel dingen gelijk meegenomen in mijn leven. Ik heb veel geleerd: over mijzelf, interactie met anderen en hoe ik tegen mijzelf aankijk en hoe mijn beeld anders is als wat de ander van mij heeft. Ik durf te zeggen dat ik het goed heb gedaan, dankzij mijn therapeuten. Ze vertelden me de waarheid, lieten me nadenken, probeerden me scherp te houden en lieten me zien dat het ook anders kan. Mede daardoor ben ik een ander mens geworden: ik ben verandert door alles wat ik geleerd heb binnen het CVP. Ik weet niet hoe ik er voor zou staan als ik dit traject niet gevolgd had, maar een stuk somberder en minder sterk dan nu het geval is. Het is niet alleen maar ellende en narigheid en hard werken, ik heb deze tijd ook ervaren als een fijne tijd, mensen weer leren vertrouwen, gezelligheid, mezelf kunnen zijn, genieten met elkaar, open durven zijn en kunnen delen en in contact zijn met elkaar (termen die ik nog steeds een beetje wazig vind klinken). Voor mij is het de tijd geweest die mijn leven heeft verandert. En natuurlijk zijn er punten die anders kunnen. Er is veel onrust geweest, in de groepen, met personeelswijzigingen, roosters die aangepast werden en therapeuten die soms niet duidelijk zijn. Ik heb ook heel veel lol gehad, veel gelachen, mooie momenten meegemaakt, veel mooie mensen leren kennen en genoten. Het mag raar klinken, maar mijn leven is niet meer hetzelfde geweest na mijn tijd op het CVP.

Reactie van/namens GGZ Pro Persona, Centrum voor Psychotherapie Lunteren - Lunteren

Wij waarderen het bijzonder dat u ons laat weten dat u zoveel baat hebt gehad van de behandeling bij het Centrum voor Psychotherapie. Uw complimenten geven wij graag door aan het team. U heeft ook enkele kritische opmerkingen gemaakt; deze nemen we ter harte.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pro Persona, Centrum voor Psychotherapie Lunteren? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.