Waardering van Pro Persona, Centrum voor Psychotherapie - Lunteren op 12 februari 2019

8.7
  • Persoonlijkheidsstoornissen

Aanmeld reden/(mogelijke)diagnoses: - Andere gespecificeerde persoonlijkheidsstoornis- Angststoornis (complexe PTSS)- ADHD- recidiverende depressieve stoornis. Al een lange tijd erg neerslachtig, angstig. Uitte zich in vermijding, sociaal isolement en vastlopen in studie en werk. Bij de derde Burn-out in 5 jaar tijd aangemeld bij Pro Persona, CvP in Lunteren via de huisarts. Het CvP biedt twee verschillende behandelingen die verdeeld is over twee clusters.Het S-cluster biedt: Schematherapie. Het O-cluster biedt: mentalisation based treatmentTijdens de intake de keuze mogen maken tussen het S-cluster en het O-cluster (het is niet altijd mogelijk zelf te kiezen i.v.m. specifieke problematiek) en besloten de behandeling op het S-cluster te volgen. Na een behandeling van 34 weken, waarvan 27 weken klinisch en 7 dag-klinisch (aan het einde van de behandeling) kan ik zeggen dat ik ongelooflijk veel aan de behandeling heb gehad. Ik startte begin juni 2018 met mijn behandeling en heb deze eind januari 2019 afgerond. Ik ben ontzettend goed geholpen en gezien door het team en voelde me ook erg veilig op de locatie. En juist veiligheid was een groot thema in mijn behandeling. Door de vele veranderingen in de behandeling het afgelopen jaar (van de 5- naar 4-daagse behandeling, van 36- naar 30 weken) zijn er soms wat onvoorziene problemen geweest, maar ook met die problemen heb ik gezien dat het behandelteam erg betrokken was en ook daarin probeerden de juiste en passende hulp te bieden. De behandeling is voor mij een intensieve maar daadkrachtige manier geweest om mijn problemen aan te pakken; maar ook om mijn problemen te begrijpen, te onderzoeken hoe ik hier verandering in kan brengen en de handvatten te krijgen om daarmee nu ook zelf (maar niet 'alleen') mijn positieve vooruitgang voort te kunnen zetten. Ik kan de behandeling aan iedereen aanraden die tegen dezelfde klachten/problematiek aanloopt. Let wel: de behandeling daagt je wel uit echt zelf aan de slag te gaan. Je moet dus ook goed gemotiveerd kunnen blijven en willen aanpakken om het beste uit deze behandeling te halen. Zonder motivatie zal de behandeling (denk ik) toch minder impact hebben en zich vooral richten op in eerste instantie de motivatie vinden. Maar ook dat is iets wat ik (veel) heb zien gebeuren en uiteindelijk ook mooie resultaten heeft opgeleverd.

Reactie van/namens GGZ Pro Persona, Centrum voor Psychotherapie - Lunteren

geplaatst op 27 februari 2019

Hartelijk dank voor uw positieve beoordeling van uw behandeling. Het doet ons goed dat u veel aan deze behandeling hebt gehad. We zullen uw waardering overbrengen aan ons team.

Bent u of werkt u voor Pro Persona, Centrum voor Psychotherapie? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.