Waardering van Pro Persona, Overwaal, Centrum voor Angststoornissen in Nijmegen en Lent - Lent op 5 augustus 2019

6.0
  • Posttraumatische stressstoornissen

Het gebouw voor de intensieve trauma behandeling vond ik vreselijk. Je bent er hele dagen met een intensief programma maar een echt fijne plek is het niet. Gelukkig kon je naar buiten en was daar wel een plek aan het water waar je even tot rust kon komen. Afspraken werden netjes gemaakt en nagekomen. Wel is er een fout in een brief voor de huisarts met betrekking tot diagnoses gemaakt. Dit was minder professioneel en prettig. Hiervoor wel netjes gebeld en excuses gekregen. De behandeling is zeer intensief en ondanks dat het een vast programma is werd er voor mij in de boosterweken toch zorg op maat geboden wat heel erg fijn was. Het is wel echt een reguliere behandeling met een reguliere benadering. Na dagbehandeling bij een antroposofische instelling mistte ik toch wel diepgang. Soms is de reguliere kijk wat kort door de bocht voor mij en gericht op cognitief verstand. Praten en reflecteren is voor mij geen probleem en daar kom ik er dus niet altijd mee. In reflecteren ben ik goed dus zo werd er niet altijd doorheen geprikt en kwam het niet een laag dieper. Het heeft zeker bijgedragen aan verbeteren van mijn vermijding en PTSS maar of dit de kant en klare oplossing voor me was durf ik nog niet met zekerheid te zeggen. Een aantal therapeuten zijn erg jong en onervaren. Hierbij voelde het niet veilig genoeg om de diepgang in te gaan en bleef vermijding en overleven in stand. Over de ervaren therapeuten ben ik erg te spreken!

Reactie van/namens GGZ Pro Persona, Overwaal, Centrum voor Angststoornissen in Nijmegen en Lent - Lent

geplaatst op 8 augustus 2019

Bedankt voor uw uitgebreide reactie over uw behandeling en verblijf binnen Overwaal, centrum voor Angststoornissen. Fijn om te lezen dat de geboden zorg op maat tijdens de boosterweken goed is geweest, het is een belangrijk onderdeel in de behandeling. Ondanks dat u twijfel heeft over het uiteindelijke effect vanwege de door u ervaren eenzijdige focus op de cognitieve kant binnen de behandeling en de diepgang die u heeft gemist, hopen wij uiteraard toch dat uw herstel een positieve weg zal volgen. Mocht u over onze aanpak nog van gedachten willen wisselen, of heeft uw herstel niet het gewenste resultaat en wilt u dit bespreken, dan kunt u altijd contact opnemen met ons via klachten.nijmegen@propersona.nl o.v.v. Zorgkaart Nederland.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pro Persona, Overwaal, Centrum voor Angststoornissen in Nijmegen en Lent? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.