Waardering van Pro Persona, Nijmegen - Maria Mackenzie - Nijmegen op 13 maart 2019

3.0

Mijn zus is op 15 februari 2019 overleden. Ze had hartkwalen, maar kreeg niet de juiste zorg en ook amper te eten, ze werd mager en raakte verzwakt en broos, ze kreeg longontsteking. Mijn vermoeden dat haar man, haar niet kon verzorgen, werd op 23 januari 2019 in het CWZ bevestigd: Alzheimer. Mijn zus kreeg al jaren, een paar keer per maand bezoek van een medewerkster van Pro Persona en die had kunnen zien dat de thuissituatie ernstig was. In oktober 2018 was ik, met goedkeuring, 1 keer bij zo'n bezoek om over mijn zwager en zus te praten. Vanuit Pro Persona is veel te lang gewacht om meer druk uit te oefenen op de huisarts of welke hulpinstantie dan ook. Die ervaring heb ik niet, maar verwacht dat Pro Persona die kennis wel in huis had. Via ZZG Zorggroep kreeg ik wel de juiste informatie, hoe ik mijn zwager het beste kon betrekken en overtuigen. Uiteindelijk een onderzoek bij CWZ. De arts van CWZ heeft de procedure opgestart om hulp te krijgen en die ben ik dan ook zeer dankbaar. Ik had meer actie verwacht vanuit Pro Persona en de huisarts. Dankzij CWZ krijgt mijn zwager nu hulp, helaas voor mijn zus te laat.

Reactie van/namens GGZ Pro Persona, Nijmegen - Maria Mackenzie - Nijmegen

Gecondoleerd met het overlijden van uw zus.
Het spijt ons zeer te lezen dat uw zus niet tijdig de juiste hulp heeft gekregen en dat u teleurgesteld bent in de rol die Pro Persona hierin vervuld heeft.
Uiteraard staan wij open voor een gesprek met u. Indien u daar prijs op stelt kunt u contact met ons opnemen via klachten.nijmegen@propersona.nl , o.v.v. Zorgkaart Nederland. Wij kunnen u vervolgens in contact brengen met de zorgmanager van het team Ouderen Nijmegen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pro Persona, Nijmegen - Maria Mackenzie? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.