Waardering van Pro Persona, regio Nijmegen, Ouderen - Nijmegen op 6 augustus 2012

2.8

Weigeren van hulp tijdens psychoze. Na 1,5 jaar !!! eindelijk hulp. Psychose is nu weg, nu drang om medicatie innemen onder dreiging van Rechtelijke Machtiging. Patienten Vertrouwens Persoon ( PVP) ingeschakeld, geeft me gelijk. Het luisteren en behandeling zijn zo slecht gewaardeerd omdat er vrijwel geen behandeling gegeven werd. In een ernstige krisis werd er maar 1 uur per week iemand naar mijn adres. Deze spv-er heeft enkel en alleen maar wat post opengemaakt. De krisis werd alleen maar erger. Dit had ik ze voorspeld. Er is echter niet naar mij geluisterd. Het resulteerde in een spoed opname op de PUK 1 in de Radbout Nijmegen. Vandaar de oprechte en eerlijke waardering van zeer slecht. Ik had beter meteen naar de Radbout kunnen gaan.

Reactie van/namens GGZ Pro Persona, regio Nijmegen, Ouderen - Nijmegen

geplaatst op 16 augustus 2012

Ik vind het erg jammer te moeten lezen dat u naar uw idee 1.5 jaarheeft moeten wachten op behandeling van uw psychose. Het zorgprogrammapsychose van Pro Persona heeft juist als belangrijkste doelstelling ommensen met een psychose zo snel mogelijk een behandeling op maat tebieden. We weten uit wetenschappelijk onderzoek en uit eigen ervaringdat een snelle behandeling de kans op herstel sterk kan vergroten.Ik zou het zeer op prijs stellen als u contact met mij zou willenopnemen, zodat wij uw behandeling intern kritisch kunnen evalueren.Mogelijk kunnen we hieruit lering trekken zodat wij de behandeling voornieuwe patienten verder kunnen verbeteren.

Dr Harm Gijsman, psychiater

Hoofd Zorgprogramma Psychose,

Pro Persona GGZ

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pro Persona, regio Nijmegen, Ouderen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.