Waardering van Psychiatrische afdeling van het Albert Schweitzer Ziekenhuis, locatie Dordwijk - Dordrecht op 2 augustus 2012

7.5

Gebruik makende van bovenstaande 'puntentelling' kom uit op een 7,5. Echter, wanneer ik geen gebruik zou maken van dit systeem zou ik uitkomen rond de 8,5! Sommigen aspecten vind ik zwaarder wegen dan anderen en daar houd deze telling helaas geen rekening mee. - Wat betreft de afspraken is het vooral de verpleging die deze niet altijd nakomt wanneer het hun even niet uitkomt. - De accommodatie is iets waar ik veel mensen over hoor klagen; ik vind dit echter wel meevallen. De sanitair voorzieningen zijn echter wel 'ouderwets' te noemen. Zolang je geen koffie drinkt, je niet op de vloer onder banken komt en je niet op de wc bril gaat zitten, zijn er ook geen problemen betreffend de hygiëne. - Goede, fijne medewerkers. Zoals overal zitten er altijd wel een paar 'mindere' bij, maar dit blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. - Er wordt goed naar de patiënten geluisterd, zeker wanneer het individuele gesprekken betreft, dus daar moet ik een hoog cijfer voor geven. Echter is het wel jammer dat er niet altijd iets gedaan wordt met hetgeen dat hun verteld wordt: dit is dan voornamelijk het geval bij klachten, tips en adviezen vanuit de patiëntenpopulatie. - Persoonlijke informatie werd altijd goed gegeven, en wanneer je informatie nodig heb is er altijd de gelegenheid een verpleegkundige hierover aan te schieten die vervolgens de gewenste informatie kan geven. Helaas komt het wel regelmatig voor dat er vanuit de verpleging bewust 'informatie voor de groep' wordt achtergehouden. Om een voorbeeld te schetsen: er werd bijvoorbeeld niet altijd eerlijk verteld wanneer er gestolen werd op de afdeling, of dit werd te laat aan de patiënten medegedeeld. - De behandeling is gewoon hartstikke goed! Goede artsen, therapeuten en verpleegkundigen, waarvan eigenlijk iedereen zich optimaal inzet. Vooral de verpleging moet niet onderschat worden: in deze groep zit een aantal erg goede hulpverleners. Ik zou deze zorginstelling/afdeling niet aanbevelen bij mijn familie en vrienden omdat ik deze afdeling 'van mij is/was' en graag voor mezelf houd indien ooit nog nodig (je weet maar nooit...en ik wil er geen bekende tegenkomen. Verder kan ik deze afdeling bij iedereen aanbevelen!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Psychiatrische afdeling van het Albert Schweitzer Ziekenhuis, locatie Dordwijk? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.