Reinier van Arkel, Psychotraumacentrum Zuid Nederland

GGZ

uit 73 waarderingen

Waardering van Reinier van Arkel, Psychotraumacentrum Zuid Nederland - 's-Hertogenbosch op 15 september 2022

Posttraumatische stressstoornissen

Zojuist thuisgekomen van 2 hele intensieve weken. Ik zag er enorm tegenop om de behandeling aan te gaan. Na nogal wat spanning vooraf viel het uiteindelijk mee. Het voelde vooral als een warm bad. Je bent omringd door een groep mensen die je herkenning en erkenning geven. Je bent niet alleen. We delen allemaal ptss met elk ons eigen verhaal. De veiligheid, het vertrouwen. Dit was er meteen. Onderling in de groep maar ook bij de behandelaren. Je word gezien en gehoord. Het is wel echt heel intensief. Je komt jezelf tegen op meerdere fronten, dat is heel confronterend. Je wordt helemaal binnenste buiten gekeerd. Maar ik kan je zeggen: Wat een verlichting, een verademing. Zodra de kwartjes vallen, je meer inzicht krijgt, gaat er een wereld open voor je. Letterlijk. In de 2 weken zijn er mooie banden ontstaan, mooie gesprekken met zowel de groep als de behandelaren. Soms wilde ik daar niet meer zijn. Het was te overweldigend. Maar ben ik blij dat ik heb doorgezet. Ga ervoor!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Reinier van Arkel, Psychotraumacentrum Zuid Nederland? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.