Sinai Centrum, locatie Laan van de Helende Meesters

GGZ

Laan van de Helende Meesters 2 1186 AM Amstelveen
Deze locatie is onderdeel van Sinai Centrum

Waardering van Sinai Centrum, locatie Laan van de Helende Meesters - Amstelveen op 18 februari 2018

Posttraumatische stressstoornissen

Bij binnenkomst had het gebouw de allure van een psychiatrische inrichting anno 1900 met schuifdeuren die pas opengaan als de vorige zijn gesloten. Setting: gesloten inrichting. Een kille koude uitstraling waar de medewerkers geen andere dimentie aangaven dan een koude kille uitstraling. De intake verliep stroef en ik kreeg vragen als: “wat is het ergste van alles wat u heeft meegemaakt?” Als een soort letterlijke meting van erg-erger-ergst traumatisch. Tot slot werd mijn, door voorgaande professionals, zorgvuldig opgedane diagnostiek, genegeerd en kreeg ik compleet nieuwe diagnoses na enkel 1 gesprek gehad te hebben. Ik kwam zieker uit de intake dan ik er in ging. Tot slot 10 maanden wachttijd op hun behandelingen. Al met al een onvoldoende.

Reactie van/namens GGZ Sinai Centrum, locatie Laan van de Helende Meesters - Amstelveen

heer, mevrouw,

We betreuren het dat uw ervaringen in de kennismakingsfase met het Sinai Centrum zo onvoldoende voor u waren; dat het gebouw u deed denken aan een gesloten inrichting en dat u de uitstraling van het personeel koud vond. En bovenal dat u, zoals u schrijft, zieker bent geworden van de intake dan ervoor. Ook klaagt u over de immens lange wachttijd.
Aan het gebouw kunnen we niet snel iets verbeteren. We horen
overigens ook verschillende en uiteenlopende waarderingen over ons gebouw.
Waar we welzeker verbeteringen aan willen brengen is onze wachtlijst. De afgelopen jaren zijn er meer en meer vragen voor behandeling gesteld aan het Sinai Centrum dan wij met onze huidige therapeuten aankunnen met als gevolg een oplopende wachtlijst. Wij zijn nu aan het uitbreiden en daarnaast kijken we naar onze werkwijze om het grote wachtlijstprobleem op te lossen. Ik hoop dan ook dat uw wachttijd veel minder dan tien maanden zal gaan duren.
Mocht u hier nog persoonlijk met een van de managers willen spreken bent u van harte welkom.

vriendelijke groet
Hans Stolk
Manager Sinai Centrum

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sinai Centrum, locatie Laan van de Helende Meesters? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.