Waardering van Stepwork Veendam - Veendam op 3 mei 2019

2.7

Afspraak is in Rotterdam in een pand van een architectenburo. Wachtruimte is een open gebied waar allerlei mensen/bezoekers van verschillende soorten bedrijven rondlopen, iets wat ik niet prettig vind. Wat ik verder niet begrijp is dat mijn behandelaar (waar ik alle afspraken mee heb)  een Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige is? Lijkt me sterk dat een Sociaal Psychiatrische Verpleegkundige specialistische GGZ behandelingen uit kan voeren. Volgens mij is dit voorbehouden aan psychiaters en psychotherapeuten. Formeel administratief zal ik wel behandeld worden door een psychotherapeut maar die zie ik nooit. Binnen Stepwork zijn er maar een paar behandelaren (3) Stepwork die deze zorg daadwerkelijk uit mogen voeren, naast deze SPV zijn er op andere locaties junior psychologen die rechtstreeks uit de collegebanken komen die alle gesprekken met de clienten voeren. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?! Het is duidelijk dat er enorme wachtlijsten zijn binnen de transgenderzorg maar het is toch niet de bedoeling dat als (mogelijk) transgender voor een behandeling, met een eventueel verstrekkende gevolgen, alle werkzaamheden uitgevoerd worden door hulpverleners die hier niet gemachtigd toe zijn. Een kleine stap verder en de ambulant begeleider is de behandelaar (woorden van dergelijke strekking in een vacature advertentie van Stepwork)

Bent u of werkt u voor Stepwork Veendam? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.