Waardering van ARQ Centrum '45, locatie Oegstgeest - Oegstgeest op 20 februari 2018

9.5
  • Posttraumatische stressstoornissen

Afgelopen negen jaar ben ik in tweedelijns-ggz instellingen behandeld geweest. Zowel poliklinisch als klinisch. Sinds april 2017 ben ik opgenomen in de kliniek van Centrum '45 in Oegstgeest. Ik heb daar in totaal bijna 11 maanden gezeten. Het is het beste wat mij in de afgelopen jaren is overkomen. Ik kan eindelijk weer verder met mijn leven. Ik heb in het centrum de Narratieve Exposure therapie (NET) gevolgd. Dit omdat EMDR in het verleden bij mij niet aansloeg. Zeer vakkundig en professioneel personeel. Altijd vriendelijk. Zoals ik al in een eerdere waardering las, dat als de deur bij iemand open staat, dan staat hij ook echt open. En het maakt niet uit als het de manager, sociotherapeut, psychiater of psycholoog is. Laagdrempelig en prettig contact. Zelf ben ik rolstoelgebonden. Ik had verwacht, omdat het een vrij oud gebouw is, dat ik tegen dingen 'aan zou lopen' zoals hoge drempels, te kleine deuren en dat soort dingen. Dat bleek dus niet het geval. Desondanks dat het een oud gebouw is, is alles goed rolstoeltoegankelijk. Bij de deur naar buiten was een drempel, daar hebben ze gelijk bij mijn tweede dag rubberen drempelhulpen voor geregeld. Top! En het eten: geen stoommaaltijden zoals bij veel ggz-instellingen, maar koks die goed vers eten bereiden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ARQ Centrum '45, locatie Oegstgeest? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.