Waardering van The Home Clinic - Weesp op 13 juli 2017

5.3
  • Verslavingen

Als partner van iemand die verslaafd is zocht ik een kliniek die ons kon helpen. In eerst instantie waren we beiden erg opgelucht en tevreden met de geboden zorg. We probeerden verschillende trajecten binnen een tijdsbestek van een jaar. Dit liep elke keer niet met het gewenste effect (terugval). Er is besloten om mij als partner een tijd niet in dit traject te betrekken. Samen met De HomeClinic is mijn partner erachter gekomen dat ik de reden van de verslaving was. Met alle gevolgen van dien. Mijn mening is dat door de verslaving geen verslaving maar een copings-mechanisme te noemen, en door zonder oordeel de client alles te laten bepalen (de client heeft de regie) Mijn huwelijk van 13 jaar en drie jonge kinderen op losse schroeven is komen te staan. Hoewel ik hun inzet, tijd en medeleven bewonder, is deze losse vorm van behandelen alles wat mijn partner niet nodig had. Er mag namelijk nog steeds gedronken en middelen gebruikt worden omdat we hier niet te maken hebben met een verslaving maar met een verkeerde copings-stijl. Ondertussen ben ik mijn maatje en partner kwijt en zit ik middenin een scheiding.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor The Home Clinic? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.