Waardering van Yes We Can Clinics - Waalre op 26 november 2018

8.7
  • Depressie

Het is nu precies een jaar geleden dat we onze dochter hebben uitgezwaaid in Eindhoven voor vertrek naar de kliniek. Wat een achtbaan vol emoties! Maar wat fijn dat er uiteindelijke iets is waar ze zelf helemaal achterstaat, een sprankje hoop op echte hulp en misschien wel herstel?! De 10 weken in de kliniek bleken zeer waardevol, Ze hebben haar maar ook ons ( gezin) geholpen om tot nieuwe inzichten te komen. De 10 weken in de kliniek heeft onze dochter hulpverleners getroffen die in staat waren door haar masker heen te prikken om zo bij de echte pijn te komen. Ze heeft zich kwetsbaar op durven stellen, en heeft de hulp aanvaard. Helaas is de veilige omgeving waar een heel klein maar belangrijk stapje naar herstel is ingezet na 10 weken voorbij. Na de eerste roes na thuiskomst komt de harde werkelijkheid weer op je af, en alle mensen die je zo goed geholpen hebben in de kliniek, waar je een vertrouwensband hebt opgebouwd, zijn onbereikbaar geworden. Natuurlijk is er de nazorg, maar de overgang van kliniek naar 2 dagen nazorg is erg weinig. Als je zoveel jaren al vast zit in patronen is 10 weken te kort om "los gelaten" te worden. Pas een half jaar na het verlaten van de kliniek zijn we door een tip van iemand bij ambulante begeleiding terecht gekomen. Ik denk dat hier nog veel winst te behalen valt, intensievere begeleiding om uit de kliniek je leven weer op de rit te krijgen. Hiermee bedoel ik ook duidelijke informatie verstrekking over waar de juiste zorg/begeleiding te vragen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Yes We Can Clinics? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.