Hospice De Margriet

Hospice

uit 2 waarderingen. Deze zorginstelling heeft te weinig waarderingen.

Waardering van Hospice De Margriet - Vlaardingen op 21 augustus 2017

Mijn broer heeft hier zijn laatste 3 maanden doorgebracht. Zowel hij als zijn vrienden (en ik) waren erg blij met deze mogelijkheid voor hem om in alle rust naar de laatste drempel te gaan en erover heen te stappen. De sfeer in De Margriet is rustig zonder drukkend te zijn; er is ruimte voor praten en ook lachen. In de dagruimte is altijd verse koffie en kans voor een praatje, ook voor de familie/vrienden. Personeel en vrijwilligers zijn uiterst benaderbaar en attent. Zijn kamerbrede/-hoge uitzicht was prachtig - weiland en polder en lucht. Ruimte en licht. Hij bepaalde zelf of, wanneer, en wat hij wilde eten, wanneer naar bed, of en wanneer bezoek... kortom nog steeds autonoom en zoveel mogelijk gevrijwaard van stress. Uitstapjes met vrienden werden aangemoedigd. Hij had zijn laptop en muziek CDs bij zich. Het was ontroerend zoals het personeel afscheid van hem nam met het naar buiten rijden; met een gedicht en een kaars. Heel persoonlijk. Ik was erg blij dat hij de mogelijkheid had in De Margriet te vertoeven. NB:  van de waarderingscijfers die ik gaf is die voor de accommodatie van mij persoonlijk; de andere cijfers kon ik niet uit  persoonlijke ervaring geven, maar ik ging uit van mijn broer's algemene opmerkingen tjdens zijn verblijf in het hospice. Zodra hij zich in zijn kamer geïnstalleerd had, voelde hij dat er een druk van hem was afgevallen. Hij hoefde zich nergens meer zorgen om te maken. En die wetenschap was voor ons omstanders een pak van ons hart.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Hospice De Margriet? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.