Sevagram, Hospice Martinus

Hospice

Heerenhofweg 7 6281 AR Mechelen
Deze locatie is onderdeel van Sevagram

Waardering van Sevagram, Hospice Martinus - Mechelen op 1 oktober 2017

In augustus 2017 werd onze (schoon)moeder opgenomen in hospice Martinus in Mechelen. Na een heel intensieve zorgperiode thuis in het laatste stadium van haar ziekte werd zij opgenomen in dit hospice. Eerlijk gezegd was dit niet onze en haar eerste keuze, omdat 2 andere hospices korter bij waren ,maar helaas was daar geen plaats. Achteraf zijn wij heel blij dat zij haar laatste dagen in hospice Martinus is verzorgd. Meteen al bij de opname was er een zo hartelijk welkom, een bijzonder zorgzame ontvangst. Niet het  gevoel van een opname in een kille zorginstelling, maar een komen in een vriendelijk, zorgzaam en warm Huis. Voor even een 2e thuis. Zo voelde het voor onze moeder, maar zo voelde het ook voor ons. Mam werd meteen omgeven met zeer professionele en persoonlijke zorg. Hierdoor werden wij “ontzorgd” als naaste familie. Maar ook wij werden verzorgd. En dat gaf enorme rust toen wij na onze eigen intensieve verzorgperiode dit konden overlaten aan de professionals en de hartelijke vrijwilligers van het hospice. Het Huis rook bij de opname naar versgebakken wafels (vrijdag is wafeldag) en dat maakte meteen dat we een heel huiselijk gevoel kregen. Wij kwamen niet, zoals eigenlijk verwacht, in een huis met een sfeer van naderende dood, maar het bleek een huis waarin Leven centraal stond. Op een zo warm en waardig mogelijke manier de laatste fase van je leven samen "be-leven". Mam heeft er maar enkele dagen gelegen voor haar overlijden. Ze is zo ontzettend goed verzorgd en begeleid, waarbij een groot compliment op zijn plaats is aan de bij het hospice horende voor ons vreemde huisarts. Maar niet alleen mam werd heel goed verzorgd als “gast” , wij waren even goed “gasten”die alle aandacht en verzorging kregen. Ook wij als naaste familie kregen steeds een luisterend oor, alle aandacht en begrip. Ook in de nazorggesprekken bleek hoe betrokken de medewerkers van het hospice zijn. Door de fantastische zorg van het hospice heeft mam op een heel waardige manier afscheid kunnen nemen van dit leven in een warme huiselijke en zeer professionele zorgomgeving. Als naaste familie hebben wij door de goede zorg en begeleiding van de hospicemedewerkers de rust kunnen vinden om mam in haar laatste uren bij te staan.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sevagram, Hospice Martinus? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.