Waardering van Huisartsenposten Rijnmond, locatie Spijkenisse - Spijkenisse op 30 december 2017

1.5

Deze ballentent (want een ander woord is er niet voor) is niet in staat om normaal te reageren op een spoedsituatie. Met de vraag of er direct een arts klaar staat als je naar de post komt, krijg je het antwoord “dat weet ik niet, dat ziet u wel als u er bent, dan kunt u plaatsnemen in de wachtkamer”. Gezien de spoed van de situatie en eerdere ervaringen met deze post (zie verdere uitleg beneden), is dit gewoonweg onacceptabel.De persoon aan de lijn was niet in staat normaal te reageren, was onbeschoft en heeft zelfs opgehangen. Hierdoor waren wij genoodzaakt 112 te bellen, terwijl dit niet nodig was.Dit was de zoveelste negatieve ervaring met deze “huisartsenpost”. Bij eerdere bezoeken werden wij telkens naar een wachtkamer verwezen om vervolgens minimaal 45 minuten te wachten op hulp. Dit terwijl er geen andere patiënten aanwezig waren noch was er sprake van drukte.De artsen zijn bovendien (op de rand van) onbekwaam.  Diagnosen worden verkeerd gesteld en een parecetamol is vaak de enige behandeling die ze kunnen bedenken.Bij een zwaar gezwikte enkel (uiteindelijk bleek er sprake te zijn van een gescheurde pees) word je verwezen naar een apotheek om daar maar vette watten en verband te halen, om vervolgens zelf de enkel te verbinden. Bij een -ander bezoek werd een verkeerd antibioticumkuur voorgeschreven, dit had een zeer ernstige darminfectie tot gevolg. Tijdens weer een ander bezoek heb ik een arts meegemaakt die zelfs niet de Nederlandse taal kundig was.Kortom, als je je in een spoedsituatie bevindt op het eiland Voorne Putten, kun je beter een andere huisartsenpost of 112 bellen. Dan word je wel vakkundig geholpen. Dit was voor mij in ieder geval de laatste keer.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huisartsenposten Rijnmond, locatie Spijkenisse? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.