Centrum-Huisartsen In de Leonardus

Huisartsenpraktijk

Emmaplein 21 5211 VZ 's-Hertogenbosch
073-6131444 (Van Rooij), 073-6126100 (Van Osch)

Waardering van Centrum-Huisartsen In de Leonardus - 's-Hertogenbosch op 29 november 2017

Een ontzettend slecht georganiseerde huisartsenpraktijk. Als je een afspraak maakt, zit je (als je geluk hebt) een uur in de wachtkamer te wachten voordat je naar binnen wordt geroepen. Dan krijg je meestal een co-assistent, die na het onderzoek eerst een huisarts te pakken moet zien te krijgen om de bevindingen goed te keuren. Al met al sta je na anderhalf tot twee uur pas weer buiten. Nu vind ik dat voor mezelf niet zo'n ramp, maar als je kinderen hebt, wordt het een ander verhaal. Gisteren had ik om kwart over twaalf een afspraak met een zieke baby van acht maanden. Om half twee werd ik eindelijk naar binnen geroepen en om twee uur waren we klaar. Vandaag hadden we een controle-afspraak om half elf, maar na aankomst was al duidelijk dat het een grote chaos was. De assistente zat half overspannen achter de balie en werd afgelost door haar collega, die me wist te vertellen dat er maar liefst zes wachtenden voor mij waren. Toen ik lichtelijk geirriteerd reageerde dat ik gisteren ook al twee uur bezig was geweest en dat dit toch wel erg vervelend was met een zieke baby, zei ze (op een vrij vervelende toon): 'Maar mevrouw, u begrijpt toch dat we hier met dokters te maken hebben? En dat die graag de tijd voor hun patienten nemen, dat zou u toch zelf ook graag willen?'. Wat ik graag zou willen, is een huisartsenpraktijk die kritisch naar hun eigen beleid kijkt en daar oplossingen voor verzint. Voor mij hoeft dat al niet meer, na elke keer ellende ga ik nu echt op zoek naar een nieuwe praktijk. Maar als je je patiënten echt zo belangrijk vindt, wat ik inmiddels betwijfel, mag je er ook wel wat moeite voor doen in de zin van efficiëntie.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Centrum-Huisartsen In de Leonardus? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.