Waardering van Huisartsen Annen - Annen op 22 november 2017

6.3

Er is veel verloop onder de huisartsen, steeds weer iemand anders. Zeer drukke praktijk waarvan ik de indruk heb dat men het aantal patiënten niet aan kan. De bel afspraken worden vergeten, of verlopen chaotisch. De zorg voor ouderen is onvoldoende, waarschijnlijk door onderbezetting. Huisbezoeken worden daardoor vaak afgewimpeld. Ik ben de dochter van mijn 88 jarige moeder die in Annen woont, mijn geboortedorp. Zelf woon ik in Bussum en ben iedere 6 weken 5 dagen bij haar. Zij woont zelfstandig en voelde zich de afgelopen tijd niet goed. Ik ben met haar naar de huisarts gegaan, iemand die zij nog nooit eerder had gezien, waar zij overigens adequaat werd geholpen. Echter de week daarvoor had zij met een assistente gebeld met de vraag of er a.u.b. een arts wilde komen, want ze voelde zich helemaal niet goed. Haar werd gezegd dat dat niet kon, de dokter zat helemaal vol. Dat kan natuurlijk. Vervolgens merkte de assistente op dat het zo erg niet kon zijn omdat haar stem nog best vitaal klonk. Daarna heeft mijn moeder geen contact meer gezocht totdat ik een week later kwam en met haar naar de huisartsen praktijk ging. Mijn moeder belt bijna nooit een arts omdat ze altijd denkt dat het vanzelf weer over gaat. Zij voelde zich dan ook niet serieus genomen. Overigens na het bezoek aan de huisarts werd een bloedonderzoek aangeraden, daarvan zou ze worden gebeld voor de uitslag op maandag. Dit gebeurde niet, ze heeft er 2 keer achteraan moeten bellen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huisartsen Annen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.