Waardering van Huisartsen Binnenstad - Utrecht op 1 november 2016

7.2

Ik ben een aantal jaren bij deze praktijk. Op zich naar alle tevredenheid. Ik heb een hele fijne huisarts. Maar vandaag belde ik met een beetje een gekke vraag naar de assistent, en kreeg ik een stagiaire aan de lijn. Omdat ik in verwachting ben wilde ik iets dubbel checken. Ik heb namelijk ineens een ontstoken oog, niks geks zou je zeggen, maar gister was een vriend van ons op bezoek en die vertelde dat hij Chlamydia heeft. Ik zag op internet dat je dit ook aan je oog kunt krijgen, immers dit is ook slijmvlies. Ik dacht better safe then sorry, even vragen of het mogelijk is dat het gelinkt is. Natuurlijk wist ik dat de kans klein was, ik ben niet dom, maar stel het kan wel, chlamydia is een zeer ernstige ziekte, zeker voor een kind. Dus ik wilde het serieus nemen. Bij het stellen van mijn vraag werd ik al een beetje lacherig aangehoord door de stagiaire en vervolgens ging ze het navragen bij haar collega's, die er volgens mij met z'n allen flink om hebben kunnen lachen want toen ze bij me terug kwam lachte ze me eigenlijk openlijk uit. Ze vertelde dat iedereen elkaar nogal raar had aangekeken binnen de praktijk. Blijkbaar zijn de zorgen van een net zwangere nogal hilarisch. Ik vraag me af of ze het uberhaupt serieus besproken hebben. Oke het was een gekke vraag, maar je weet niet wie je aan de lijn hebt, je kunt niet zomaar gaan lachen om iemands vraag als je binnen een huisartsenpraktijk werkt. Eerder is me dit ook al overkomen met de assistentes hier, ik weet niet meer waarom maar toen hoorde ik ook mensen op de achtergrond heel hard lachen. Ik ben niet gauw boos maar ik vind dit gewoon niet netjes bij een huisarts. Vandaar dat ik er een melding van doe!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huisartsen Binnenstad? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.