Waardering van Huisartsengroepspraktijk Stramproy-Ell, locatie Ell - Ell op 19 juni 2016

5.2
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Onlangs met langdurige darmklachten naar de huisarts geweest. Prettige ervaring met de huisarts, onprettige ervaring met alles eromheen. Huisarts opperde een darmonderzoek door het onderzoeken van de ontlasting. Doktersassistente vertelde me kundig hoe ik ermee om moest gaan en dat het ca. 5 tot 7 dagen zou duren voordat ik uitslag zou krijgen. Dag 5 heb ik gebeld om te vragen wat de uitslag was. De telefoniste vertelde dat het toch echt 7 dagen zou duren. Dag 7 teruggebeld. Toen kreeg ik een andere asstistente aan de telefoon. Die vertelde dat het toch echt 10 dagen zou duren. Ik begrijp dat daar enkele dagen overheen gaan, maar dan vind ik het prettig als ik gelijk juist wordt geïnformeerd. Op dag 10 weer terug gebeld. Informatie werd zeer chaotisch gebracht. Er was niks te zien maar ik moest bloedonderzoek laten doen en een echo laten maken. 'Oh, dat wist u nog niet?'. Uiteraard geen probleem. Dus de ochtend erna terug om bloed te laten prikken. De vorige keer dat ik bij de huisarts kwam heb ik me netjes gemeld bij de balie: dat was echt niet nodig. Ik kon gewoon gaan zitten. Dus deze keer niet aangemeld. Er kwamen allerlei mensen de wachtkamer binnen die gelijk geholpen werden. Na ca. 40 min ben ik toch maar even gaan vragen wat er aan de hand was. 'Oh, u komt bloedprikken? Maar u heeft zich niet aangemeld?'. Dus ik verteld dat de vorige collega vertelde dat dat absoluut niet nodig was indien er telefonisch een afspraak werd gemaakt. Blijkbaar moet je je met bloedprikken wel melden. Maar dat wist ik dus niet. Daarnaast heb ik zelf ontdekt dat ik voor het bloedprikken nuchter moest zijn. Dat werd me bij het maken van de afspraak niet verteld.Enkele dagen erna had ik een afspraak voor de echo. Ik ging me uiteraard dit keer wel weer melden aan de balie. De juffrouw aan de balie was druk aan het bellen om enkele prikpennen bij te bestellen, waarbij ze regelmatig werd doorverbonden en het hele verhaal weer opnieuw moest vertellen. Wat me overigens ten zeerste verbaasde op een drukke ochtend, spitsuur in de wachtkamer. De dame vertelde me, tussen het telefoontje door, dat ik gewoon plaats kon nemen. U begrijpt dat ik eerst zeker wilde weten dat de afspraak ook daadwerkelijk in het systeem stond. De dame maakte eerst uitgebreid haar telefonische bestelling af, alvorens ik met een ietwat geïrriteerde gezichtsuitdrukking de bevestiging kreeg dat de afspraak gewoon in het systeem stond. De afspraak stond om 9:10. Uiteindelijk ben ik om 9:40 pas geholpen. Ik ben zeer tevreden over de manier waarop de huisarts me heeft geholpen, maar de assistentes eromheen hebben mij het spreekwoordelijke 'bloed onder de nagels gehaald'.Overigens ben ik er door schade en schande achter gekomen dat de praktijk medicijnen aan huis brengt (wat ik overigens een zeer goede service vind). Daarnaast blijkt het mogelijk te zijn om medicijnen na sluitingstijd van de praktijk met een code uit een automaat zijn te halen. Voor iemand die fulltime werkt is het bijna niet te doen om tussen 8:00 en 17:00 medicijnen op te halen. Een eenvoudige nieuwsbrief o.i.d bij het introduceren van deze diensten, had een hoop ergenis en frustratie kunnen voorkomen. Al met al ben ik zeer tevreden over de huisartsen, maar de assistentes en de apotheekassistentes kunnen hun service op vele punten nog echt een enorme boost geven. Ik hoop dat iets met deze informatie gedaan wordt.  Succes ermee.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huisartsengroepspraktijk Stramproy-Ell, locatie Ell? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.