Huisartsenpraktijk De Haven

Grahamstraat 461 1973 RH IJmuiden

Bekijk de kwaliteitsinformatie van het Huisartsenpraktijk De Haven over:

Waardering van Huisartsenpraktijk De Haven - IJmuiden op 16 augustus 2017

Crohn en colitis ulcerosa

Dokter Verkouteren is een prima arts, mits hij beschikbaar is. De praktijk is rommelig en servicemedewerkers zijn erg onvriendelijk, luisteren slecht en gaan in discussie met je over je klachten. Er is zelden dezelfde dag nog plek, waardoor de assistentes met je in discussie gaan over hoe groot de noodzaak is om toch een arts te zien. Als je het niet eens bent met hun bevinding betreft de noodzaak en aangeeft dat je je niet goed gehoord voelt aan patiënt, zeggen ze daar niets mee te kunnen en niet in discussie te willen gaan, of dat je maar een klacht in dient. Onacceptabel!  Afgelopen maandag op dinsdagnacht binnen gebracht bij de spoedpost met ernstige buikpijn. Het is bekend dat ik meerdere malen ontstekingen heb gehad aan de dikke darm en onder behandeling sta bij een MDL-arts, maar er nog geen diagnose is vastgesteld. Ik kreeg pijnstillers mee en moest terugkomen als er tekenen waren van darmperforatie (koorts, bloed bij ontlasting) en een afspraak maken bij mijn eigen huisarts de volgende dag. Dr. Verkouteren is op vakantie en de waarnemend arts zei geen tijd te hebben om mij te zien. Ze zei dat er de hele week geen plek was wegens vakantiedrukte en dat het wel een tijdje kon duren voordat ik terecht kon voor een doorverwijzing voor een second opinion. Alleen bij tekenen van darmperforatie kon ik in aanmerking komen voor een spoedplek. Dan ga ik dus mooi gelijk door naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis en ga ik natuurlijk niet even een pitstop maken bij de huisarts waarneer er tijd is. Ik moest ook maar op een later tijdstip terugbellen om een afspraak te kunnen maken bij de assistente, buiten het telefonisch spreekuur. Ik belde om 4 uur en kreeg te horen dat de praktijk voor de rest van de week gesloten was!! Voor spoedgevallen kon ik de praktijk van dr. Joustra of dr. Corver bellen, ook van de praktijk Het Baken. Daar kwam ik ook geen steek verder. Kon geen afspraak maken en moest morgen nog maar een keer proberen om te bellen tijdens het telefonisch spreekuur! Ik zit nu al drie dagen thuis met waarschijnlijk een dikke darmontsteking en nog steeds geen arts gezien sinds mijn bezoek aan de spoedpost. Er zijn niet eens labwaarden aangevraagd, terwijl die ook van belang zijn als ik doorverwezen wordt naar een MDL-arts om te onderzoeken waarom ik steeds terugkerende darmontstekingen heb en ik op dat moment géén opvlamming heb! Ik zei huilend aan de telefoon tegen de assistente dat ik me als patiënt in de steek gelaten voelde, waarop ze koeltjes antwoorde: "ja, daar kan ik niks mee. Je belt op het einde van de dag en de spreekuren zijn voorbij." En dit is niet de eerste keer dat ik dit hier meemaak. Dit is geen incident. Dit is bij hier de normale gang van zaken. Ik heb al eens eerder willen overstappen naar een andere praktijk maar er waren geen praktijken in de buurt die nieuwe patiënten aannamen. Toen ik in Portugal een darmontsteking had, werd ik veel beter geholpen. Binnen een paar uur had ik de huisarts gezien, werd ik naar het ziekenhuis gestuurd, werd mijn bloed onderzocht, kreeg ik een buikfoto en een MRI-scan, zag ik een specialist en kreeg ik een bed en een behandeling. Hier in Nederland heerst er een bezuinigingsmentaliteit van: "Kijk het nog maar even aan, kom maar terug als het echt heel ernstig is." Deze praktijk maakt hier geen uitzondering op. Belachelijk en doodeng.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huisartsenpraktijk De Haven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.