Waardering van Huisartsenpraktijk Wendel en van Heezik - Leiden op 20 juli 2017

4.8

Bij het plannen van de eerste afspraak om 08:00 wordt je om 08:15 uit de wachtruimte gehaald. Bij afspraken later op de dag neemt de uitloop toe, hierbij is 45' tot 90' geen uitzondering. Secretariaat onderneemt geen stappen om patiënten hierover te informeren of een andere oplossing te zoeken. Recent met mijn dochter van 6 maanden 1,5 uur langer dan het tijdstip waarop de afspraak was gemaakt in de wachtkamer moeten wachten tot zij aan de beurt was. Reactie van de huisarts was; 'mensen het loopt uit'. Secretariaat ging verder wel op tijd naar huis zonder gedag of andere mededelingen over de uitloop. Bij navraag bleken er geen bijzondere omstandigheden en de reactie op mijn bezwaar was dat er inderdaad iets mee gedaan moest worden door bijvoorbeeld een ideeën bus te plaatsen.Verder is er onvoldoende afscherming tussen het secretariaat en de wachtkamer waardoor deze gesprekken door iedere patiënt te volgen zijn. De huisarts is vriendelijk en neemt de tijd om te luisteren. Ik ben nog niet in situaties geweest waarin het (complexere) klinisch redeneren van deze huisarts van toepassing was, hierover kan ik niet oordelen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huisartsenpraktijk Wendel en van Heezik? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.