Waardering van Medisch Centrum Schiebroek, Huisartsenpraktijk van Iperen - Rotterdam op 12 augustus 2015

5.7
  • Bronchiëctasieën

Helderheid eerst: medisch prima. Reden voor het niet aanbevelen is, zoals helaas exemplarisch voor de zorg, de organisatie eromheen. Cijfer is dus voor de organisatie, niet voor de (prima) artsen! Kort gezegd: eerste keer dat ik een afspraak wilde (zij vervangen mijn eigen huisarts) heb ik na 2 dagen en 15 (!) telefoontjes opgegeven en ben een week blijven zitten met bronchitis tot mijn eigen huisarts terug was. 2e keer na 9 keer voor niets bellen (te druk - belt u later terug) afspraak gekregen. 3e keer ging soepeler, maar moest ik terug komen voor hetzelfde onderzoek van 2 dagen eerder omdat ze telefonisch niet voor kunnen schrijven (terwijl ze al wisten wat ik had). En toen was het te druk, dus maar weer een dag extra wachten. Aangezien ik altijd al netjes 3 dagen uitziek voor ik de huisarts bel, was ik dus nu al 6 dagen ziek. Drukte = begrip, maar als je de patiënt al gezien hebt... Verder 50 minuten wachten zonder dat iemand meldt dat alles uitloopt en zonder ook maar een sorry. Dit heeft helaas weinig te maken met modern georganiseerde zorg. Ik ken 3 collega instellingen in de directe omgeving erg goed en daar is dit 10x beter geregeld; neem daar een voorbeeld aan. Jullie zorg is prima; neem de organisatie eromheen daar ook in mee! Ten slotte kan de bejegening door personeel ook een stuk beter. Niet onvriendelijk, maar kortaf en protocallair ('dat kan nu eenmaal niet'); ook heel anders dan ik bij mijn eigen huisarts (vriendelijk een meedenkend) gewend ben.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Medisch Centrum Schiebroek, Huisartsenpraktijk van Iperen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.