Waardering van Kenter Jeugdhulp, locatie Haarlem, Amerikaweg - Haarlem op 26 januari 2016

6.0
  • ADHD

Jaren geleden hier gekomen met een hulpvraag. Vragen werden op papier neergezet, plannen gemaakt, hulp opgestart en uiteindelijk ebt de hulp weg. Hulp blijft op een bepaald niveau hangen (hoe gaat het nu is eeuwig de openingszin en verder dan dat ging het niet). Doorgepakt is er echt nooit. Altijd met de zin "wij zijn ook beperkt in wat we kunnen aanbieden".  Onderzoeken zijn gedaan, maar daarna geen passende aanpak.  Het lijkt een chronisch tekort aan professionaliteit.  Veel boekenwijsheid, maar weinig inzicht.  Veel plannen op papier, maar weinig daden die tot resultaat leiden.  Al met al, word er van alles aangehoord maar niet geluisterd.  Geen diepgang, oppervlakkige behandelingen die wegebben. Een totale afknapper.  Na veel gezichten gezien te hebben (nieuwe mensen nieuwe hoop en mogelijk nieuwe kansen) ben ik totaal afgeknapt en is mijn hoop hier de juiste hulp te vinden voor mijn kinderen NUL.  Ik werk zelf in het onderwijs en zal ook nooit iemand adviseren hier naar toe te komen voor hulp.  Dit was mijn ervaring met het RIAGGonderdeel van Kenter.  Jeugdzorg onderdeel is een heel ander verhaal.  Ook hier aan de bel getrokken voor hulp toen ik merkte dat de opvoeding erg ingewikkeld werd ivm de beperkingen enz van mijn kinderen.  Domme actie van mij... het werd van kwaad tot erger.  Echt een drama, met als gevolg een totaal beschadigd gezin.  Het leed is nu niet te overzien.  Niet alleen door wat er al aan problematiek is, maar vooral wat er is aangericht.  Ik zie Jeugdzorg als een triest stel mensen, die op papier heel wat beweren te kunnen doen, maar in de praktijk een stel harteloze mensen zonder empathie voor kinderen en ouders.  Veel erg jonge mensen zonder ervaring.  Uithuisplaatsen gaat heel snel, dan kan het dossier gesloten worden met het stempeltje dat het goed is afgehandeld.  Maar concrete passende hulp bieden door goed naar het kind te kijken, schijnt niet te lukken.  Gelukkig hulp elders gevonden en een complete verademing om te zien dat het dus wel kan!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Kenter Jeugdhulp, locatie Haarlem, Amerikaweg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.