De Kraamvogel, regio West

Berenkoog 35 1822 BH Alkmaar
Deze locatie is onderdeel van De Kraamvogel

Waardering van De Kraamvogel, regio West - Alkmaar op 17 januari 2019

Zwangerschap

Ik was ingeschreven bij de Kraamvogel voor mijn bevalling. Het intake gesprek heb ik netjes gehad, leuke meid en alles duidelijk uitgelegd. Je zou denken dat als je gaat bevallen dat de kraamzorg dan eraan komt na een belletje van de verloskundige. Dit is helaas niet gebeurd. De verloskundige kreeg te horen dat er niemand was om te laten komen (was gewoon overdag dus hoezo niemand die kon komen) en heeft daardoor andere organisaties moeten bellen om uiteindelijk toch een kraamverzorgende bij ons thuis te krijgen. De kraamvogel heeft later nog aan de verloskundige gevraagd of ze nog de verdere zorg (dus de dag erna en dan de kraamdagen) op zich mocht nemen. Nee natuurlijk mocht dat niet. Nooit meer komt er hier iemand van de kraamvogel bij een volgende zwangerschap en bevalling en wij hebben geen positief woord meer over de kraamvogel. Het excuus van hun was dat er niemand kon komen omdat het zo ontzettend druk was. Daar zou je je als organisatie goed op moeten kunnen voorbereiden, door een maximaal aantal bevallingen aan te nemen voor een periode.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Kraamvogel, regio West? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.