Waardering van OMC Amstelland - Diemen op 4 juni 2019

5.0
  • Glaucoom

Ben na behandeling floaterlaser zeer slecht gaan zien

Reactie van/namens Oogkliniek OMC Amstelland - Diemen

geplaatst op 6 juni 2019

Het is bij ons nog niet voorgekomen dat iemand slechtziend is geworden door een floaterlaser behandeling. Het komt wel eens voor dat iemand even veel of zelfs meer last heeft van floaters na een laserbehandeling (daar zou 'slecht gaan zien' op kunnen duiden). In dat geval is ofwel aanvullende laser nodig of een operatie (vitrectomie). Het is natuurlijk mogelijk dat iemand na een laserbehandeling slechter gaat zien. Dat heeft echter meestal een andere oorzaak dan de laserbehandeling. Iemand die bijv maculadegeneratie krijgt na een behandeling gaat slechter zien maar dat heeft niets met het laseren te maken. Iemand met een aanleg voor glaucoom kan een hogere oogdruk krijgen na het laseren. Als dat niet ontdekt en behandeld wordt kan dat leiden tot schade van het gezichtsveld/vermogen. Daarom adviseren bij ook iedereen om de oogdruk te laten controlen. We hopen dat deze patient met ons in contact wil treden opdat wij weten wat het probleem is en om te zoeken naar mogelijk oplossingen. In ieder geval is het voor ons belangrijk om te weten of er sprake is van slechter zien (meer last van floaters ed) of dat het gaat om slechtziendheid (slechter gezichtsvermogen) en of het om een tijdelijk of blijvend probleem gaat.

Bent u of werkt u voor OMC Amstelland? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.