Waardering van OMC Amstelland - Diemen op 31 juli 2019

2.9

Zeer slechte oogkliniek. Kwam daar voor de behandeling van een vervelende floater in mijn linkeroog. Van te voren werd er wel gezegd dat de floater op een moeilijk te bereiken plek zat. Echter toen ik de behandeling onderging werd het van kwaad tot erger. Ik kreeg ineens zoveel floaters in mijn linkerzicht. De situatie werd alleen maar erger. Ik beveel daarom deze kliniek ook aan niemand aan.

Reactie van/namens Oogkliniek OMC Amstelland - Diemen

geplaatst op 2 augustus 2019

Slechte ervaringen met floaterlaser komen zo zelden voor dat direct wist welke patient deze recensie heeft geschreven. Het gaat om iemand met een aantal kleine floaters die zo dicht op het netvlies zaten dat ik er met de laser slechts gedeeltelijk bij kon komen. Verder gaan zou een te groot risico geven op beschadigen van het netvlies. Veligheid gaat in dat geval altijd voor resultaat. De patient ervaarde hierna geen verbetering maar juist een verslechtering en is daarom door mij doorverwezen naar een netvlieschirug voor een vitrectomie. Zelfs een na een vitrectomie bleven er hinderlijke floaters over. Dat moeten microfloaters zijn geweest die zo klein zijn dat die voor de arts onzichtbaar zijn. Deze beoordeling lijkt vooral een teken van frustratie van de patient dat oogartsen niet in staat zijn gebleken het probleem op te lossen. Hij/zij staat vooralsnog niet open voor een herevaluatie. Gelukkig zijn er wel heel veel andere patiënten die enorm zijn opgeknapt na behandeling. Ik zou hen dan ook van harte aanbevelen om dat ook op zorgkaart te zetten zodat anderen een genuanceerder beeld krijgen van onze kliniek.

Bent u of werkt u voor OMC Amstelland? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.