Waardering van Andros Mannenkliniek Baarn - Baarn op 21 april 2019

9.7
  • Prostaatvergroting

Ik heb de afgelopen 5 jaar bij de Andros kliniek in Baarn gelopen vanwege (goedaardige) prostaat problemen. Daarvoor was ik bij een uroloog in het Meander ziekenhuis geweest, maar ik was ontevreden over diens benadering.  Bij de Andros in Baarn, voelde ik me als patient veel prettiger.  Er is een MRI scan gemaakt en verder bleef ik jaarlijks onder controle, waarbij de PSA waarde werd gemeten en ik een gesprek had met de uroloog. Ik heb circa 4 jaar medicijnen genomen (Tamsolusine), totdat ik 's nachts tot wel 5x mijn bed uit moest om te plassen. Daarna heb ik in overleg met de uroloog Drs O. van VierssenTrip, besloten om me te laten opereren. Deze uroloog is was één van de eersten die de HoLEP operatie methode in Nederland gebruiken. Hij was ook diegene de de operatie uiteindelijk heeft gedaan in Annatommie mc Amstelveen. De uroloog had me tevoren zeer duidelijk alles uitgelegd en ook verteld dat het een behoorlijke ingreep was, die ook een  behoorlijke herstelperiode zou vergen.Ik had alle vertrouwen in Drs O. van Vierssen Trip, een buitengewoon kundige, aardige en reële arts, die altijd zeer helder communiceerde, zonder wollige taal.in november ben ik uiteindelijk geopereerd in Amstelveen. De behandeling daar was voortreffelijk. Ik moest na de operatie (van circa 5 kwartier) één nacht overblijven, er was een gespecialiseerde verpleegkundige van de Andros aanwezig. De volgende ochtend mocht ik naar huis. Helaas met een katheter, omdat het leegplassen van de blaas nog niet goed was. Maar de uroloog, die na alle operaties nog even langs kwam, verzekerde me dat dit slechts tijdelijk was. Ik moest 5 dagen later terug naar Andros, Baarn voor een nacontrole en toen werd ook de katheter verwijderd. De eerste maand moest ik rustig aan doen, had af en toe nog wat pijn bij het plassen, maar uiteindelijk ging het herstel wel goed. De uroloog had ook duidelijk verteld, dat er uitwendig niets te zien was van de operatie, maar dat het er van binnen heel anders uitzag en dat het algehele herstel een kwestie van tijd was. Maar ik moet zeggen dat het na de eerste maand al heel goed ging. Geen bijwerkingen, plassen weer als vroeger. In april mijn laatste controle in Baarn gehad. Alles prima, behandeling afgerond.Met dank aan alle mensen van de Androskliniek, die ik heb ervaren als buitengewoon professioneel, betrokken  en klantvriendelijk en speciale dank aan de uroloog Drs O. van Vierssen Trip voor alle goede zorg voor- tijdens- en na de operatie!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Andros Mannenkliniek Baarn? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.