Andros Blaascentrum Baarn

Overige kliniek

Hermesweg 15 3741 GP Baarn
Deze locatie is onderdeel van Andros Blaascentrum

Waardering van Andros Blaascentrum Baarn - Baarn op 19 augustus 2017

afspraak gemaakt bij gynos vrouwenkliniek op verwijzing huisarts voor o.a. vaginale echo op verwijzing huisarts. Via uitgebreid mailcontact gevraagd of er gelijk een uitstrijkje gemaakt kon worden wat meerdere keren bevestigd is!! Zowel het mailcontact ging wel traag en moeizaam, als ook het telefonische contact en de bereikbaarheid van je juiste persoon. Tijdens de afspraak zei dr. Armeanu tot mijn verbijstering dat een uitstrijkje maken helemaal niet mogelijk was en pakte, zonder mij de hiervoor verplichte toestemming te vragen, de telefoon om de huisartsassistente te bellen (ik wilde om priveredenen het uitstrijkje niet bij de assistente laten maken) Ik protesteerde dat ik dat nu juist niet wilde waarop ze de telefoon neerlag. Binnen enkele minuten pakte ze weer de telefoon op, weer onder duidelijk protest van mij, en ging in gesprek met de assistente. Dit gesprek was in medisch opzicht totaal onnodig en bracht mij in verlegenheid en ik huilde. Ik ben niet weggelopen maar gebleven omdat ik anders voor niets zou zijn gekomen. Vooraf moest ik `n uitgebreide vragenlijst beantwoorden maar tijdens het consult wist ze van een aantal problemen niets en moest ik haar hierop attenderen. Vervolgens werd ik naar de onderzoeksstoel verwezen en zonder tekst en uitleg begon ze direct de vaginale echo uit te voeren met het apparaat. De "penetratie" was een van de dingen die voor mij heel gevoelig ligt en dit is ook tijdens het consult besproken. Ik heb dit als traumatisch ervaren en mijn klachten zijn hierdoor zeker niet minder geworden. Op de terugweg naar huis zat ik in de auto te huilen. De vervolgafspraak heb ik afgezegd. Ongelofelijk dat zoiets kan gebeuren terwijl je een uur reist om naar een vrouwenkliniek te gaan, denkende dat je daar helpen met je problemen.

Reactie van/namens Overige kliniek Andros Blaascentrum Baarn - Baarn

Geachte mevrouw,

Wat naar om te lezen dat uw consult bij Gynos Vrouwenkliniek zo is verlopen. Graag zou ik met u in contact willen komen om na te gaan of ik nog iets voor u kan betekenen en zodat we kunnen voorkomen dat dit nogmaals gebeurd.
Zou u mij willen mailen via m.vanhuet@andros.nl onder vermelding van reactie ZorgkaartNederland.

Met vriendelijke groet,
Mascha van Huet (stafmedewerker Andros/Gynos)

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Andros Blaascentrum Baarn? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.