Waardering van Instituut voor Hyperbare Geneeskunde Arnhem - Arnhem op 4 december 2019

9.6

Ik heb meerdere buikoperaties gehad en sinds jaren een ileorectale anastomie (geen dikke darm, endeldarm) en op aansluiting van pouch en dunne darm zitten al jaren ulcers waardoor ik bloed verlies. Hiervoor kreeg ik al jaren eens in de 3 maanden een ferinject (ijzerinfuus) om bloedarmoede (laag HB/ijzer) op te vangen. Het laatste jaar werd het zo slecht dat ik om de 6 weken een ijzerinfuus moest en daarnaast soms enorme plassen bloed verloor. Op advies van arts contact opgenomen met IVHG (arnhem) en daar 40 behandelingen gehad. Hierdoor is het bloedverlies zo teruggelopen dat ik al 4 maanden geen ijzerinfuus meer nodig heb gehad en de bloedwaardes zijn stabiel en normaal (Hb=10+). Ik had niet gedacht dat deze behandeling zo'n effect zou hebben. Dit zouden meer mensen met dit soort aandoeningen moeten weten. In eerste instantie is deze behandeling niet geindiceerd voor FAP maar in mijn geval heeft het gewerkt. Als ik dit niet had gedaan had ik nu met een stoma gezeten.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Instituut voor Hyperbare Geneeskunde Arnhem? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.