Waardering van Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid - Amsterdam op 30 juli 2018

8.5
  • ME

Het NKCV heeft mij enorm goed geholpen met mijn chronisch vermoeidheidssyndroom. De behandelaars wisten veel over hun vakgebied en waren doelgericht bezig: om mij beter te maken. Er zit een goede structuur binnen het programma. Een begingespek en begin metingen om te kijken hoe erg het bij je is en of het meer tussen je oren zit of meer lichamelijk. Vervolgens wordt er een uitgebreid plan van aanpak verteld en wordt je goed ingelicht over de gehele behandeling. Het hele traject wordt écht aangepast op de 'patiënt' en daardoor voelde ik me serieus genomen en had ik goede hoop in een mooi eindresultaat. Patiënt zet ik expres tussen aanhalingstekens, omdat je door de behandelaar helemaal niet wordt gezien als een nummer, maar als persoon (niet patiënt nummer 384, maar echt als persoon). Ook als je het einde van het traject nadert wordt er een evaluatiegesprek gepland en een eventuele nameting zodat je kunt zien hoe goed je staat van gezondheid is verbetert. Ik vond echter het gebouw en de omgeving wat minder fijn. Ik ben in behandeling geweest bij het NKCV dat zit in het AMC in Amsterdam en bij binnenkomst vond ik persoonlijk dat er een nare sfeer hangt. Het is ook een apart gebouw natuurlijk (een soort winkelcentrum, school, ziekenhuis in één) en dit gaf mij een vevrelend onderbuikgevoel. Ook was er geen echte speciale afdeling voor het NKVC, maar ze hadden een paar kamers tot hun beschikking en daar werden de gesprekken gevoerd. Misschien komt het ook door mezelf dat ik nooit echt een fijn gevoel heb ik een ziekenhuis. Maar al met al vond ik het echt super fijn dat ze me beter hebben kunnen maken en ben ik ze daar erg dankbaar voor. Top behandeling en top behandelaars!

Reactie van/namens GGZ Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid - Amsterdam

geplaatst op 1 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw inzending. Fijn om te horen dat u de behandeling als positief heeft ervaren. Bij het NKCV staat de persoon centraal en daar wordt de behandeling op aangepast. Wij betreuren het te horen dat u het gebouw en de sfeer in het ziekenhuis minder prettig vond. Het NKCV wil een zo fijn mogelijke plek bieden aan mensen die bij ons komen. Wij zullen dit in evaluaties meenemen.

Met vriendelijke
groet,
Het NKCV

Bent u of werkt u voor Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.