Waardering van Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid - Amsterdam op 10 juni 2015

8.7
  • ME

Ik ben er goed behandeld door een intelligente man die met goede argumenten kwam. Ik vond het behandelprogramma in eerste instantie niet op mij van toepassing lijken, aangezien ik me elke dag stervende voelde van de uitputting. Hans Knoop kwam echter met goede argumenten. Met name dat dit inspannings-rust behandel plan gewoon de enigste wetenschappelijk bewezen behandeling is voor CVS/Me, en dat we daarbij ook niet exact weten waarom het nou werkt net als bij anti depressieva. Het lichaam moet weer opnieuw worden opgestart is het idee. Ik heb het programma vervolgens een poging gewaagd, mede omdat het me allemaal niet zo veel meer uitmaakte. Het werkte, en pas rond de 1 uur wandelen per dag voelde ik dat het werkte. Het traject heeft daadwerkelijk mijn leven weer teruggegeven. Verder moest de behandelaar bij mij wel uitkijken om mij niet te grondig psychologisch te willen analyseren. Dat is nou eenmaal een ding van psychologen, en ik voel me dan al gauw onbegrepen door een mens die mij meent te begrijpen. Dat is onmogelijk!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.